همه تالاب‌های خشک شده و در حال نابودی فارس پرآب شدند.
کد خبر: ۷۳۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲ 31 March 2019

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در پی بارش‌های اخیر در استان، همه تالاب‌ها از نعمت باران برخوردار و از خطر نابودی نجات یافتند.

نبی الله مرادی افزود: بارندگی سبب شد تالاب‌ها و دریاچه‌های استان ، پس از سال‌ها خشکی و کم آبی جانی تازه یابند.
وی گفت: در شرق استان بارندگی‌های شدید در بالا دست دریاچه‌های طشک و بختگان سبب پر آب شدن هر دو دریاچه شده است .
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: دریاچه بختگان نیز بیش از ۳۰ درصد آبگیری سبب بهبود شرایط اقلیم منطقه شده است .
مرادی گفت: دریاچه مهارلو و تالاب کمجان نیز حدودا ۹۰ درصد آب گیری شده که موجب افزایش زیست پرندگان آبزی و کنار آبزی در اطراف این دو اثر زیست محیطی خواهد شد.
وی با بیان این که تالاب پریشان آب چندانی جذب نکرده است افزود: چشمه‌های اطراف این تالاب پرآب و حجم قابل توجهی از آب به سمت آن در حال حرکت است، اما به دلیل فراوانی چاه‌های مجاز و غیر مجاز اطراف این دریاچه، هنوز آب زیادی در آن جمع نشده است.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: ارژن در غرب شیراز ۶۰ درصد آب گیری شده است و دریاچه کافتر در شمال استان فارس و دریاچه‌های فصلی پراکنده در دیگر مناطق نیز در بارندگی‌های اخیر آبدار شده اند.
بر اساس اعلام هواشناسی استان فارس میانگین بارندگی این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۱۱.۲ میلیمتر بوده که مقایسه این آمار با سال زراعی گذشته که ۹۴.۶ میلیمتر بود، افزایش ۲۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.
بیشترین میزان بارش‌های این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ترتیب در ایستگاه‌های هواشناسی اردکان با بیش از ۸۲۶ میلیمتر، ممسنی با ۶۳۴ میلیمتر و سد درودزن با بیش از ۵۳۰ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار