رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس گفت: ارزیابی محدود و غیرکارشناسی که مبنای انتساب سکولاریسم به شیراز شده، قابل استناد نیست.دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: آنها که به مردم شیراز نسبت سکولاریسم دادند با پاسخ کوبنده این مردم ولایی و عاشق اهل‌ بیت (ع) مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۷۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 09 August 2015

تابناک فارس:

این آمارها قابل استناد نیست

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس گفت: ارزیابی محدود و غیرکارشناسی که مبنای انتساب سکولاریسم به شیراز شده، قابل استناد نیست.

حجت‌الاسلام امین رصاف اظهار داشت: به نظر می‌رسد در آماری که با عنوان سکولار بودن شهر شیراز بیان‌شده هم کار دقیق و کارشناسی صورت نگرفته و هم با مصالح کشور و این استان سازگاری ندارد و ازاین‌رو ما به‌شدت از این آمار گلایه‌مند هستیم و به بیان چنین تحلیل‌هایی اعتراض داریم.

وی افزود: ما در شهری هستیم که بزرگ‌ترین اعتکاف جوانان در آن صورت می‌گیرد و اکثر مساجد ما مملو از جمعیت و ارادت مردم به ائمه معصومین (ع) در مراسم مختلف زبانزد است.

رصاف ادامه داد: در استانی زندگی می‌کنیم که مردم ارادت خاصی به امامزادگان واجب‌التکریم دارند و در شرایطی مسائل را ارزیابی می‌کنیم که مردم در کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه که همه با استعانت از اعتقاد و دیانت مردم انجام می‌شود پیشگام هستند و خیران سلامت، مدرسه‌ساز و شهرساز و ... این استان در کشور پیشرو محسوب می‌شوند و حتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آنان را قابل الگو شدن عنوان کرده‌اند.

وی سپس بیان کرد: کسانی که چنین آماری را با یک رصد ضعیف و یک کار غیرکارشناسی و ارزیابی محدود ارائه می‌دهند کار نادرستی انجام می‌دهند که خلاف مصالح بوده و قابل استناد نیز نیست.

آنها که به مردم شیراز نسبت سکولاریسم دادند با پاسخ کوبنده روبرو می شوند

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: آنها که به مردم شیراز نسبت سکولاریسم دادند با پاسخ کوبنده این مردم ولایی و عاشق اهل‌ بیت (ع) مواجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌ محی‌الدین طاهری در حاشیه جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به نظر می‌رسد دستی در کار است تا از طریق عنوان کردن شیراز به‌عنوان نخستین شهر سکولار کشور، فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سومین حرم اهل‌ بیت (ع) بودن شیراز و در قله قرار داشتن فارس را به خیال خود کمرنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب نیز دشمنان اسلام فعالیت‌هایی داشتند تا شیراز را از هویت اصلی آن دور کنند، افزود: اکنون این‌ها گمان می‌کنند برایشان فضایی باز شده و می‌توانند از فضای آزادی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد سوءاستفاده کنند و همان افکار مسموم که می‌خواهد شیراز را از هویت اصلی آن به‌عنوان مأمن خاندان عصمت و طهارت (ع) دور کند را در قالبی دیگر رواج دهند.

طاهری ادامه داد: من اعتقاد دارم در درجه نخست آماری که گرفته‌ شده عمومیت ندارد و اینکه می‌گویند بر اساس آمار این تحلیل را انجام داده‌اند سخن نادرستی است چراکه مردم شیراز و فارس، مردمی ولایی و ارادتمند خاندان عصمت و طهارت (ع) بوده، هستند و خواهند بود و به این ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) افتخار می‌کنند.

طاهری اضافه کرد: اینها اگر می‌خواهند حضور مردم را بفهمند باید به مناسبت‌های ملی و مذهبی رجوع کنند و یا حضور مردم در مقابله با فتنه‌ها را ببینند که در همه کشور مردم 9 دی به میدان آمدند و در شیراز هشتم دی شروع کردند.

وی خاطرنشان کرد: این حضور مردم در مناسبت‌های مذهبی و شب‌های احیا که چندین میلیون انسان در مساجد جمع می‌شوند بیانگر همه‌چیز هست که می‌دانیم در بسیاری موارد حرم‌ها و مساجد شیراز مملو از جمعیت جوانان است و چگونه چنین شهری می‌تواند نخستین شهر سکولار کشور باشد.

طاهری بیان کرد: بحث سکولار بودن در مورد نسل اول و دوم انقلاب که مضحک است و در مورد نسل سوم نیز تنها اعتکاف و مراسم شب‌های قدر که با حضور پرشور جوانان شیرازی برگزار می‌شود بطلان این مدعیات را نشان می‌دهد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز ابراز داشت: ما اعتقاد داریم در پشت پرده، دست‌هایی در کار است تا رنگ الهی سومین حرم اهل بیت (ع) را کمرنگ کند اما کور خوانده‌اند و افرادی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و برای ماندن در پست و سمت دست و پا می‌زنند بدانند فکر خام آن‌ها با پاسخ کوبنده مردم ولایتمدار و پیرو عصمت و طهارت (ع) استان فارس و شیراز مواجه می‌شود.

برچسب ها: سکولار ، بی دین ، شیراز ، واکنش
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
با سلام و احترام لطفا شما در بین مراکز استان ها سکولارتر از شیراز را معرفی بفرمایید.یزد؟ اصفهان؟ تبریز؟ مشهد؟ کرمان؟بندرعباس؟یاسوج؟شهرکرد؟همدان؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
agheltarin ha omaman az shiraz hastand
Isfahanih ke ....
Tehraniha .....
Turkhe .....
mashad va ghoomoh ......
Abadanih ......


..............................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار