مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس امروز در جلسه ستاد بازسازی و بازتوانی، دلیل سیل شیراز را اعلام کرد .
کد خبر: ۷۳۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 06 April 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل دفتر فنی استانداری و مسئول بررسی وقوع سیلاب ۵ فروردین در شیراز، دلایل وقوع این حادثه دلخراش و جان باختن ۱۹ نفر از هم وطنان را اعلام کرد .
جمشیدی با بیان اینکه هفت دلیل اصلی وقوع حادثه با حضور اساتید دانشگاهی، کارشناسان شهری و منابع طبیعی بررسی شد، گفت: مهترین علل وقوع سیل : تناسب نداشتن حجم سیلاب و ظرفیت سازه احداثی ، کم شدن مقطع ورودی کانال به دلیل گرفتگی دریچه آشغال گیر نصب شده ، وجود ضایعات ساختمانی در مقاطع مختلف مسیل اصلی و سایر مسیل‌ها ، تغییر در محیط طبیعی حوزه آبریز ، تغییر مسیر کانال و عدم بازنگری طراحی است.

رحیمی استاندار فارس با بیان اینکه آمادگی لازم قبل از وقوع سیل بین دستگاه‌های مختلف وجود داشت، گفت: با مدیران مرتبط و غیر مرتبط با موضوع سیل که ایام نوروز در محل کار خود حاضر نشده و کم کاری کرده اند، برخورد خواهد شد.
وی افزود: بازسازی مناطق سعدی آغاز شده و باید هرچه بیشتر این کار انجام شود.
رحیمی با بیان اینکه ساخت آبراهه سعدی باید در دستور کار قرار بگیرد و در همین امسال به پایان برسد، افزود: باید هر چه سریع تر طرح مصوب بازسازی خیابان‌ها و معابر روستا‌های سلطان آباد جرسقان و کرونی نیز انجام شود.
رحیمی از مهمان نوازی خوب شیرازی‌ها و همه دستگاه‌ها از جمله هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و صدا و سیما که پوشش قبل، حین و بعد از سیل را به خوبی انعکاس دادند ، تشکر کرد.
امیری فرماندار شیراز نیز گفت: در جریان سیل اخیر به واحد‌های مسکونی در کلانشهر شیراز خسارت‌هایی وارد شد که از یک هزار و ۱۸۶ واحد بازدید صورت گرفته و مراحل تشکیل پرونده و پرداخت خسارت در دست انجام است.
وی افزود: از مجموع واحد‌های مسکونی که در شهر شیراز دچار خسارت شده اند، ۲۹۷ واحد در محله سعدی بوده است.

برچسب ها: ستاد بازسازی ، سیل ، دلایل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار