کد خبر: ۷۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 08 August 2015
آستارا - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ تغذیه با شیر مادر با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در جامعه ضروری است.

دکتر حسین احمدی افزود: واحد بهداشت خانواده و بخش کودکان شبکه بهداشت و درمان آستارا دوره آموزشی فواید تغذیه با شیر مادر را تا بیستم مردادماه جاری بین کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) ، جمعیت هلال احمر و نیز جمعی از ورزشکاران باشگاه های ورزشی بانوان برگزار می کند.

وی ارائه آموزش های لازم در بخش زایشگاه بیمارستان شهید بهشتی آستارا را از جمله برنامه های هفته جهانی تعذیه با شیر مادر عنوان کرد و گفت: مسابقه نقاشی و کاردستی به مناسبت هفته مذکور با همکاری کانون پرورش فکری در بین کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
احمدی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ تغذیه با شیر مادر در روز 22 مردادماه جاری در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: در این آیین از مادران شاغل در امر تغذیه با شیر مادر و نیز برگزیدگان مسابقات هنری تجلیل می شود.
وی با اشاره به شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر با عنوان حمایت از مادران شاغل برای تعذیه با شیر مادر و پرورش کودک اضافه کرد: ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر یک وظیفه همگانی محسوب می شود که در این میان، سهم پزشکان و بهورزان در بخش بهداشت و درمان چشمگیرتر است.
وی تغذیه انحصاری شیر مادر در شش ماه نخست تولد نوزاد را یک ضرورت دانست و ادامه داد: شیر مادر به علت دارا بودن مقدار چربی و پروتئین لازم ، در تکامل وزنی و شخصیتی کودک موثر است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا شیر مادر را هدیه ای آسمانی از سوی خدا برای تامین سلامت کودک ذکر و اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر ضمن استحکام بخشی به روابط عاطفی مادر و شیرخوار باعث نجات جان میلیون ها شیرخوار از ابتلا به بیماری های شایع نظیر اسهال ، عفونت های تنفسی ، عفونت های ویروسی ، بیماری های التهابی روده و عفونت های مزمن دیابت یک و دو می شود.
احمدی شیر مصنوعی را به علت دارا بودن عناصر و ترکیبات نامناسب باعث ایجاد سوء تغذیه در کودک عنوان کرد و گفت: شیر مادر، حاوی تمام مواد مغذی ضروری و مواد ایمنی بخش برای مقابله با انواع بیماری هاست و به اهمیت این موضوع می توان با اشاره مستقیم خداوند در قرآن کریم بیش از پیش پی برد.
وی آموزش صحیح را راهگشای بسیاری از مشکلات در این زمینه عنوان کرد و افزود: همه مادران قادر به شیر دادن هستند و بایستی این باور در آنها ایجاد شود و از سویی دیگر حمایت جامعه و نیز حمایت خانواده از مادران در این راستا اهمیت ویژه ای دارد.
احمدی از کارکنان بیمارستان و مراکز درمانی آستارا خواست تا نسبت به ارائه هرگونه مسائل آموزشی و پاسخ آگاهانه به مادران در این زمینه همت کنند.
دهم تا شانزدهم مردادماه، هفته جهانی تغذیه با شیرمادر نامگذاری شده است.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار