معاون توسعه مشارکت های مردمی ستاد اقامه نماز کشور از طرح یاوران نماز به عنوان یکی از راهکارهای بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای ترویج فرهنگ نماز یاد کرد و گفت: فعالیت یاوران نماز از مهرماه امسال در مدارس و دانشگاه ها آغاز می شود.
کد خبر: ۷۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 08 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدعلی منیری شنبه در گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی فارس در شیراز افزود: یاوران نماز امسال در چهار هزار مدرسه، دو هزار مهدکودک و 313 دانشگاه کشور فعالیت جدی خود را آغاز می کنند.
وی ادامه داد: پنج هزار نفر نیز به عنوان هسته های ستاد یاوران نماز در شهرستان های مختلف استان سازماندهی شده اند که اولویت و تمرکز برنامه های آنها آشنایی نسل نو با نماز است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: سازوکاری در ستاد اقامه نماز شکل گرفته است تا اقشار مختلف مردم در زمینه نماز به بینش و باور عمیق تری برسند و یاوران نماز ابتدا با کسب آموزش هایی 'نماز باور' می شوند تا در گام بعد ' نماز یاور' باشند.
منیری گفت: نیروهای علاقه مند در مدارس، دانشگاه ها، حوزه علمیه، مهدکودک و مدارس فرهنگی تحت پوشش شجره طیبه صالحین، شهرداری ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایر حوزه ها شناسایی شده اند و آموزش هایی درباره نمازشناسی و شیوه های دعوت به نماز را فراگرفته اند.
وی ادامه داد: حضور یاوران نماز در سطح جامعه به پررنگ شدن نماز در خانواده ها و جامعه می شود و آنها خواهند کوشید که نماز اول وقت در جامعه ترویج یابد و در این زمینه از راهکارهای تبلیغی و ترویجی بهره می گیرند.
رییس ستاد اقامه نماز استان فارس نیز در سخنانی در این نشست بر بهره گیری از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت های مردمی در ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد.
حسین ذوالانوار با اشاره به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از این نشست گفت: راه نجات اقتصاد کشور در گروی توسعه و تقویت صنعت است و انتظار است که همه مسوولان بخش صنعت را در راستای رشد اقتصاد ملی و اشتغالزایی یاری کنند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود حذف یارانه اقشار پردرآمد را خواستار شد و گفت: کاری که دولت قبل در پرداخت یارانه به همه اقشار کرد کاری اشتباه بود و امروز نیز باید در پرداخت یارانه به 76 میلیون نفر آن هم در کشوری که در شرایط تحریم اقتصادی است بازنگری شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این گردهمایی با تشریح فعالیت های این سازمان در حوزه ترویج فرهنگ نماز، به ارایه گزارشی از فعالیت های این سازمان در حوزه های ماموریت پرداخت.
علی همتی با اشاره به فعالیت کارگروه رفع موانع تولید در استان فارس در ماه های گذشته اظهار کرد: هر هفته سه تا چهار واحد صنعتی دچار مشکل در جلسات این کارگروه به ریاست استاندار فارس بررسی می شود و تاکنون مشکلات بیش از 35 واحد بررسی و راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای رفع مشکلات آنها تدوین شده است.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس نیز از کارکنان دولت به عنوان سرمایه های اجتماعی و رابطان دولت و مردم یاد کرد و گفت: کارکنان دولت می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز در کشور داشته باشند.
سید علی محمد موسوی افزود: توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در جامعه می تواند بخشی از سرمایه های اجتماعی که آسیب دیده است را ترمیم و به رشد و اعتلای جامعه کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار