عرضه ی مواد دامی به صورت خام در بین مردم می تواند منشا انتشار بسیاری از بیماری های ویروسی باشد و اگر این امر به خوبی کنترل و مهار نشود هزینه های بعدی آن صدمات جبران ناپذیری را دربر خواهد داشت وباعث انتشار انواع بیماری می شود.
کد خبر: ۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳ 23 February 2015

       عرضه ی  مواد دامی به صورت خام در بین مردم می تواند منشا انتشار بسیاری از بیماری های ویروسی باشد و اگر این امر به خوبی کنترل و مهار نشود هزینه های بعدی آن صدمات جبران ناپذیری را دربر خواهد داشت وباعث انتشار انواع بیماری می شود.
به گزارش تابناک همدان ؛ دکتر رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان در این باره می گوید  : طی اجرای طرح ساماندهی بهداشتی عرضه مواد خام دامی در استان در ابتدا تلاش کردیم تا  در رستوران ها فرهنگ استفاده از مواد اولیه بسته بندی و دارای شناسنامه در رستوران ها را ترویج کنیم.
رسولی افزود :  طی سال گذشته طرح نظارت های بهداشتی خود را به  حلقه مرکزی شهر و خیابان های شهداء ، باباطاهر و سرگذر که محل تجمع 97 واحد عرضه کننده مرغ و گوشت هستند  افزایش داده و در این راستا در یک سال گذشته حدود 80 تا 95 واحد متخلف به مراجع قضایی و انتظامی معرفی کردیم.
رسولی با اشاره فراهم شدن شرایط در سال 1393 و حمایت مسئولین استان از ایجاد کارگاه های بسته بندی در شهر همدان  اشاره کرده و می گوید : پس از ساماندهی  این کارگاه ها و مطالعات میدانی به این نتیجه رسیدیم که  استان 3 واحد دیگر نیز نیازدارد.
وی اضافه کرد : ساماندهی مرغ مصرفی در فست فودها و ساندویچی ها ، تخم مرغ قنادی ها ، شیر ورودی لبنیاتی ها و راه اندازی بسته بندی آلایش دامی از قبیل:کله پاچه ، جگر ، دل و قلوه ، سیرابی و شیردان و ساماندهی ناوگان حمل درون شهری از قبیل: خودروهای سبک یخچال دار جهت ارسال مواد اولیه خریداری شده توسط مراکز طبخ از دیگر برنامه های ما در مراحل بعد است.
مدیر کل دامپزشکی در ادامه فواید این طرح را : 1. ساماندهی رستورانها 2. ایجاد و ساماندهی کارگاه بسته بندی پای مرغ 3. فعال سازی کارگاه های بسته بندی قطعات مرغ و(3 واحد تحت احداث در آینده) 4. جمع آوری نزدیک به صد در صدی ران و سینه مرغ فله از مراکز عرضه 5. استفاده از مرغ بسته بندی در تمام رستوران ها و بکارگیری اکثر فارغ التحصیلان دامپزشکی در این عرصه برشمرد .

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار