معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ابرکوه گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ، فرزندان باید از ابتدا فرهنگ مطالعه کتاب را از والدین یاد بگیرند.
کد خبر: ۷۴۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 05 May 2019

علی‌اکبر اسحاقی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی افزود: در اصل، والدین هستند که باید به فرهنگ کتاب‌خوانی اهمیت بدهند .
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه ابرکوه با فعالیت های انجام شده در حوزه کتاب‌خوانی فعال است یاد آور شد : باید از این ظرفیت فرهنگی بیشتر استفاده کرد .
اسحاقی ادامه داد: باید از ظرفیت ماه مبارک رمضان در برگزاری جلسات کتاب‌خوانی و تبلیغ بیش از پیش ترویج کتاب‌خوانی استفاده شود.
معاون فرمانداری ابرکوه بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی از افرادی که در حوزه کتاب‌خوانی فعال هستند دعوت شوند تا برای دیگران الگو شود.
وی بابیان اینکه سرلوحه کارها در زندگی نظم است، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) باید در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نقش بسیار تأثیرگذاری داشته باشند.
معاون فرمانداری ابرکوه با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از 20 شهرستان پایتخت کتاب ایران است افزود : این شهرستان در نمایشگاه کتاب تهران نیز حضوری پر رنگ و فعال داشت.

** ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی
مسئول و کتابدار کتابخانه شهید شفیعی روستای بخش مرکزی ابرکوه هم به‌عنوان یکی از 10کتابدار نمونه کشوری بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیش از گذشته تأکید کرد.
کبری ستار با اشاره به استعداد جوانان و مطالعه کنندگان کتاب افزود: فضای عمومی را باید برای ترویج فرهنگ کتاب تبدیل کرد و این همت مسئولان را می‌طلبد.

**عضویت 11درصد جمعیت ابرکوه در کتابخانه
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ابرکوه هم در این نشست از دستگاه‌های فرهنگی در انتخاب این شهر به ‌عنوان پایتخت کتاب قدردانی کرد.
قاسم برزگر افزود: هم‌اکنون 11درصد جمعیت شهرستان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند و این تعداد در افق سال 1404 به 35 درصد خواهد رسید.
برزگر بابیان اینکه 65 درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی خانم‌ هستند، افزود: شهرستان ابرکوه دارای هفت باب کتابخانه عمومی با 95 هزار و 200 نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف دارد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار