عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه غربی ها درصدد جلوگیری از غنی سازی اورانیوم و فروش آب سنگین کشورمان هستند، ادامه داد: بنابراین مشاهده می شود که شورای عالی امنیت ملی در بیانیه خود اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدویت های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و ذخائر آب سنگین نمی داند.
کد خبر: ۷۴۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 08 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام و مهلت ۶۰ روزه به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات‌شان، گفت: همانطور که از قبل پیش بینی میشد غربی ها امروز متوجه شدند که صبر ایران نیز حدی دارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق گفته وزیر امور خارجه اروپایی ها هنوز یک درصد تعهداتشان را انجام نداده اند و خویشتنداری کشورمان نیز اینطور تصور میشد انگار ایران به دلیل ضعف اقدامی انجام نمی دهد از این رو کاهش برخی تعهدات برجامی در سالروز خروج ترامپ از این توافقنامه به غربی ها نشان داد که باید هر چه زودتر فعالیت عملی در راستای تحقق تعهداتشان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه غربی ها درصدد جلوگیری از غنی سازی اورانیوم و فروش آب سنگین کشورمان هستند، ادامه داد: بنابراین مشاهده می شود که شورای عالی امنیت ملی در بیانیه خود اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدویت های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و ذخائر آب سنگین نمی داند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع مسئولان کشورمان از حوزه ای وارد کاهش تعهدات برجامی شدند که طرف های برجامی مجبور به مذاکره شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم طرف های باقی مانده در برجام هر چه سریع تر نسبت به اجرای تعهداتشان اقدام کنند زیرا اکنون افکار عمومی دنیا متوجه عملکرد و واکنش جدی آنها است.

 شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار