استاندار فارس با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان ‌سبب جذب سرمایه‌گذاران ‌می‌شود گفت: مسئولیت معرفی داشته‌های استان برعهده رسانه‌ها است.
کد خبر: ۷۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 09 August 2015
سید محمد افشانی ‌در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه صدا و سیمای مرکز فارس، با اشاره به ظرفیت‌های این استان اظهار داشت: استان فارس این توانایی را دارد که مشکل خود را بدون نیاز به منابع خارج استانی حل کند اما برای این تحقق این امر باید امنیت و آرامش و امیدواری در استان ایجاد ‌شود.

وی با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان فارس سبب جذب سرمایه‌گذاران به استان فارس می‌شود اظهار داشت: مسئولیت معرفی داشته‌های استان بر عهده رسانه‌ها است.

استاندار فارس با بیان اینکه خبرنگار گاهی یک جمله می‌گوید که پشت آن دنیایی از مفهوم است افزود: خبرنگار قلم و زبان را در اختیار دارد و خبر فقط یک بیان جمله ساده نیست. خبرنگار ندای وجدان جامعه به حساب می‌آید و رسالت خبرنگار آگاهی رساندن به جامعه است؛ به هر میزان که خبرنگار دانش داشته باشد به همان میزان نیز به جامعه آگاهی تزریق می‌کند.

افشانی تاکید کرد: وظیفه امروز خبرنگاران افزایش امید در جامعه است و به اعتقاد من این مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها و رسانه ملی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع)، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تجلیل از خبرنگار فقط نباید به 17 مرداد ختم شود و باید به خبرنگار در هر ساعتی و در هر روزی بها داده شود، افزود: در طول سال باید به خبرنگار توجه شود و فکر نکنیم که او برای یک روز و یا یک ساعت خاص است.

وی با تاکید بر اینکه هرچه زمینه حضور خبرنگار را بیشتر فراهم کنیم جامعه ما بیشتر رو به رشد می‌رود، بیان کرد: خبرنگار باید وسیله رصد جامعه باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به وجود قومیت‌های مختلف در استان فارس افزود: از مجموعه صدا و سیما انتظار می‌رود که افتخارات استان در طول تاریخ اسلام و شیعه را معرفی کند چون به این ارزش‌ها کم توجه شده است.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز تاکید کرد: در تمام رشته‌ها استان فارس دارای افتخار است این استان از لحاظ شخصیت‌هایش جهان کوچکی است که باید به این بها داد.

سید تقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، نیز در این مراسم با اشاره به برتر شدن برنامه‌های ماه رمضان صدا و سیمای فارس در کشور به ارائه گزارشی از برنامه‌های ماه رمضان این مرکز پرداخت و اظهار داشت: در طول ماه مبارک رمضان 88 ساعت برنامه تلویزیونی از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) پخش شده است. در این مدت 7 ساعت برنامه از حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) ضبط و پخش شد.

وی با اشاره به اینکه شبکه فارس در 11 شبکه مختلف حضور جدی داشته است اظهار داشت: تولید و پخش برنامه «دلدادگی» که رتبه برتر برنامه کشوری را دریافت کرد یکی دیگر از افتخارات صدا و سیمای مرکز فارس است.

سهرابی با اشاره به پخش روزانه برنامه جزخوانی قرآن کریم از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان روزانه نماز جماعت ظهر از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و از شبکه‌های 2 و 3 سیمای جمهوری اسلامی ایرانپخش می‌شد.

وی افزود: پخش برنامه‌های شب‌های قدر، پخش ویژه برنامه افطار با حضور صاحب‌نظران و توجه به ایتام جز برنامه‌های سیمای مرکز فارس در ایام ماه مبارک رمضان بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه در این ایام 275 قسمت برنامه به مدت 180 ساعت در رادیو فارس ساخته و پخش شد گفت: پخش 629 قسمت برنامه مذهبی به مدت 350 دقیقه از دیگر برنامه های اجرایی این ایام بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار