رئیس اداره صنعت معدن، تجارت آمل از خریداری و توزیع 200 تن شکر برای مصارف خانگی در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 28 May 2019

رئیس اداره صنعت معدن، تجارت آمل از خریداری و توزیع 200 تن شکر برای مصارف خانگی در ماه مبارک رمضان خبر داد.
چنگیز فروزان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه 200 تن شکر برای مصارف خانگی در ماه مبارک رمضان خریداری شده است، گفت: حدود40 تن تا به امروز در فروشگاه‌های معتبر و خوشنام توزیع شده است و مابقی نیز روزانه 15 الی 20 تن توزیع خواهد شد.

 

وی افزایش قیمت شکر را به دلیل تخصیص ارزی خواند و بیان کرد: با این حجم از توزیع تعادل در بازار برقرار خواهد شد و شاهد صف برای خرید شکر نخواهیم بود.

 

رئیس صنعت معدن، تجارت شهرستان آمل خاطرنشان کرد: در فروشگاه‌های بزرگ و 50 واحد خوشنام برای رفاه بیشتر حال شهروندان توزیع شکر در نظر گرفته شده است و هر شخص می‌تواند 3 تا 5 کیلو خریداری کند.

 

وی ادامه داد: توزیع شکر در واحدهای تولیدی و قنادی‌ها 200 تن بوده که 33 تن آن هنوز حمل نشده است.

 

فروزان به توزیع 13 و نیم تن گوشت منجد در هفته اول ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: این گوشت 31 هزارتومانی در چهار شعبه در شهرستان فروخته شد.

 

وی با بیان اینکه 147 تن برنج به اتحادیه تعاونی روستایی داده شده است، تصریح کرد: این برنج با قیمت 7400 در 14 مرکز فعال تعاونی فروخته شد.

 

این مقام مسئول توزیع خرما را در حیطه کاری اداره جهاد کشاورزی دانست و عنوان کرد:با وجود اینکه به فروشگاههای بزرگ پیشنهاد خرید خرما از خوزستان را دادیم، اما با مخالفت روبه رو شدیم، اگر جهاد کشاورزی، جهادی ترعمل می‌کرد، شاهد 15 درصد تخفیف و نرخ کمتر در بازار بودیم، البته یکی از دلایل افزایش قیمت، صادرات آن بوده است.

 

وی به قیمت فروش مرغ حتی در برخی نقاط به زیر 10 هزارتومان اشاره کرد و گفت: بیش از 500 تن در سال گذشته مرغ در شهرستان توزیع شده است که امسال توسط جهاد کشاورزی 14 تن تا به حال توزیع شده است.

 

فروزان به 306 تن سهمیه مازاد شکر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: جزء شهرستان‌های فعال هستیم که به سرعت برای گرفتن سهمیه اقدام می‌کنند، در سال گذشته حتی توانستیم مازاد بر سهمیه شکر دریافت کنیم.

 

وی از تیم نظارت بر تنظیم بازار شهرستان آمل گفت: چهار تیم، دو نفره نظارت را در سطح شهرستان بر عهده دارند و همچنین یک تیم نیز به شکایات رسیدگی می‌کنند و علاوه بر این به صورت تلفنی می‌توان با تماس 124 تماس گرفت.

 

فروزان با بیان اینکه محدودیت طرفداران زیادی جذب می‌کند، از مردم خواست: با مصرف درست در زمان اوج قیمت باعث کاهش قیمت شویم، در کشورهای پیشرفته وقتی قیمت اجناسی بالا می‌رود با نخریدن باعث کاهش قیمت می‌شوند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار