نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز این پیام برای همه مسلمانان جهان از سوی خدای متعال تکرار می‌شود که شما از امریکا و اسرائیل هراسی نداشته باشید زیرا خداوند دشمنان را مغلوب خواهد کرد؛ اما از وجود ظلم، بی‌توجهی به حق ضعفا و تعدی به بیت المال، بانکداری ربوی، رشوه و ضایع شدن حقوق یکدیگر بترسید.
کد خبر: ۷۴۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 28 May 2019

به جای ترس از دشمن باید از فاصله گرفتن از دین خدا بترسیم

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان در امامزاده حسین(ع) قزوین ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امیرمومنان(ع) اظهار کرد: در شب‌های احیا که در جستجوی لیله القدر هستیم از خدای متعال می‌خواهیم ما را برای فهم قرآن، لیله القدر، اسرار این شب و درک دعا و مناجات و ولایت و امامت آماده کند.

 

امام جمعه قزوین افزود: همه ما به وجود بابرکت لیله القدر و امام علی(ع) واقف هستیم و این دوموضوع در این ایام بهم گره خورده است. خدای متعال در قرآن کریم درباره جایگاه امیرمومنان(ع) سخنان زیادی را مطرح کرده است.

 

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در تاریخ اسلام شاهدیم که خدای متعال به پیامبر اسلام دستور می‌دهد که ابلاغ کن آنچه را به تو ماموریت دادیم و از دشمنی دشمنان هم نگران نباش؛ این آیه زمانی که نازل شد حضرت رسول(ص) در حج الوداع زمینه معرفی جانشین خود یعنی امام علی(ع) را فراهم کردند و با این جمله که هرکس من مولای او بودم علی(ع) مولای او خواهد بود، اولین امام را معرفی کردند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز هم این پیام برای همه مسلمانان جهان از سوی خدای متعال تکرار می‌شود که شما از امریکا و اسرائیل هراسی نداشته باشید زیرا خداوند دشمنان را مغلوب خواهد کرد؛ اما از وجود ظلم، بی‌توجهی به حق ضعفا و تعدی به بیت المال، بانکداری ربوی، رشوه و ضایع شدن حقوق یکدیگر بترسید.

 


وی با بیان اینکه به جای ترس از دشمن باید از فاصله گرفتن از دین خدا بترسیم، ابراز کرد: آیه 55 سوره مائده درباره بخشش انگشتر امیرمومنان به سائل در رکوع نماز ایشان نازل شد، در این آیه خدا می‌فرماید همانا ولی شما خدا و رسول خداست و کسانی که ایمان آورده اند و نماز را برپای می‌دارند و صدقه و زکات می‌دهند درحالی که درحال رکوع هستند.

 

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه ما قرآن را از طریق قرآن ناطق یعنی امام علی(ع) و فرزندان ایشان می‌شناسیم، تصریح کرد: قرآن در قالب یک انسان کامل در وجود امیرمومنان و ائمه اطهار تعریف می‌شود و برای معرفی امام در قالب یک کتاب، باید به قرآن مراجعه کرد.

 

وی اذعان کرد: امیرمومنان قرآن را به نطق وامی‌دارد و تنها شخصیتی می‌تواند همه حقیقت قرآن را مشاهده کند که قلب طاهری همچون ائمه داشته باشد و چون مردم عادی از این امر بی نصیب هستند امامان مفسر و بیان کننده حقایق قرآنی برای ما هستند.

 

امام جمعه قزوین ابراز کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند:" هیچ کس با قرآن نشست و برخاست نکرد و با آن رفیق نشد جز اینکه چیزی بر او افزوده و چیزی از او کم شد. بر شخص همنشین قرآن هدایت و بصیرت و نورانیت و آرامش دل افزوده می‌شود و کوری و نابینایی و سردرگمی و نگرانی و استرس از وی کاسته می‌شود."

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: انس، ایمان و عمل به قرآن در زندگی انسان را سعادتمند می‌کند و در تشخیص حق و باطل دچار مشکل نخواهد شد، امام علی(ع) می‌فرمایند: "دردهای خود را با قرآن درمان کنید و بزرگترین دردها کفر و نفاق است زیرا قرآن سردرگمی‌ها را رفع می‌کند."

 

وی گفت: امیرمومنان در خطبه 176 نهج البلاغه قرآن را بهار دل‌ها معرفی می‌کنند و در روایات دیگری از ائمه می‌خوانیم که ماه رمضان بهار قرآن است، بنابراین از فرصت ماه رمضان باید به خوبی برای بهره بردن از قرآن استفاده کرد.

 

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ایمان، صداقت، رحمت، وفاداری و مهربانی در وجود یک انسان قرآنی است، اما هرکس از قرآن فاصله بگیرد به فرموده امام علی(ع) مرده متحرک است و انسانیت و زنده بودن فاصله دارند.

 

امام جمعه قزوین اذعان کرد: ما نیازمند شناخت دشمنان امیرمومنان هستیم عده ای جزو مارقین و قاسطین و مقدس نماهایی بودند که با ایشان دشمنی کردند و به بیت المال هجوم آوردند و با پیمان شکنی بر عهد خود با امام وفادار نماندند.

 

وی در پایان گفت: از دلایل اصلی شهادت امیرمومنان(ع) می‌توان به پایبندی و اجرای سرسختانه عدالت از سوی ایشان اشاره کرد، جرم ایشان برپایی عدالت، دین و حمایت از مومنان و مستضعفان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار