رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: بیش از 53 هزار نفر در سطح این شهرستان مشمول اجرای طرح ملی کنترل فشار خون بوده و کلیه این افراد باید مراقبت شوند.
کد خبر: ۷۴۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 29 May 2019
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عباس اسماعیل ثانی  در سردشت اظهار کرد: بیش از 53 هزار نفر در سطح این شهرستان مشمول اجرای طرح ملی کنترل فشار خون بوده و کلیه این افراد باید مراقبت شوند.

وی افزود: در این طرح جمعیت بالای 30 سال شهرستان و همچنین زنان بار‌دار در هر رده سنی و بیماران کلیوی که دچار افزایش فشار خون هستند، جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت بیان کرد: اهمیت طرح ملی کنترل فشار خون در راستای "پیشگیری بهتر از درمان" انجام می‌شود چون در مرحله حاد بیماری درمان سخت بوده و هزینه‌های ناشی از آن مشکلات مضاعفی را بر خانوار‌ها و دولت تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح کنترل‌های مورد نیاز انجام شده و اطلاعات پزشکی افراد وارد سامانه «سیب» در مجموعه وزارت بهداشت و درمان می‌شود.

ثانی با بیان اینکه اجرای طرح ملی کنترل فشار خون برای خانوار‌ها به صورت رایگان بوده اضافه کرد: این طرح شامل دو مرحله اطلاع‌رسانی از 27 اردیبهشت تا 18 خرداد ماه بوده و فاز اجرایی آن هم از 18 خرداد ماه تا 15 تیرماه همزمان با سراسر کشور، به صورت بسیجی‌وار در سطح شهرستان انجام می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت خاطر نشان کرد: مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌های بخش خصوصی و غیره که در اجرای این طرح همکاری کنند از جهت اخذ پروانه و مجوز‌های قانونی امتیازاتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: کسانی که در منازل دارای امکانات کنترل فشار خون هستند می‌توانند به صورت خود‌اظهاری از این طرح حمایت کنند البته باید از سلامت و دقت وسایل‌شان اطمینان داشته باشند و در سامانه معرفی شده اطلاعات پزشکی را وارد کنند.

ثانی رسانه‌ها را بازوی اجرای طرح ملی کنترل فشار خون عنوان و اذعان کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی به علت تاثیر‌گذاری بر افکار عمومی و نفوذ آنها به مناطق دور‌دست می‌توانند در آگاه‌سازی جامعه هدف موثر بوده و امیدوارم همانند گذشته یاوران اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، 57 خانه بهداشت روستایی، 11 مرکز جامع خدمات سلامت، درمانگاه‌ها، کلینک، و بیمارستان مجری این طرح هستند و چهار پایگاه مازاد نیز به صورت سیار در مناطق صعب العبور و روستا‌های اقماری در اجرای طرح همکاری می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار