سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از افزایش ۱۰ درصدی تولید محصولات باغبانی شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 01 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی همتی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: تولید محصولات باغی شهرستان قیروکارزین در سال ۹۷ با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل خود به بیش از نیم میلیون تن رسیده است.

وی اظهار داشت: بکار گیری سیستم‌های نوین آبیاری، افزایش سطح آگاهی و علمی باغداران، وجود باغداران خبره، کاشت ارقام بهگزینی شده، بهره مندی از روش‌های نوین باغداری ترویج شده و افزایش ۱ درصدی سطح زیر کشت باغات از مهم‌ترین دلایل رشد تولید محصولات باغی است.

همتی ادامه داد: شهرستان قیروکارزین با توجه به اقلیم گرمسیری خود محل تولید ارقام مختلف مرکبات و نخیلات است که با بیش از ۱۵ هزار هکتار سطح باغی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لیمو شیرین و لیمو ترش کشور است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه این افزایش تولید از یک سو موجب بهبود امنیت غذایی به اتکای تولید داخلی شده و از سوی دیگر در نتیجه افزایش بهره وری، موجب بهبود معیشت و درآمد کشاورزان شده است، گفت: حفظ و نگهداری اصولی از تولیدات باغی شهرستان و تنظیم بازار فروش محصولات باغی مستلزم سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و امکان یابی صادرات محصول است.

قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار