نائب رئیس خانه اقتصاد :
با توجه به کمبود منابع مالی بانک‌های داخلی، بهتر است حضور بانک‌های خارجی را جهت تزریق منابع مالی به تولید در کشور هموار کنیم.
کد خبر: ۷۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 14 August 2015
به گزارش تابناک یزد،علی صدری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اموال بلوکه شده در صورت آزادسازی باید به گونه‌ای هزینه شود که به زیرساخت‌ها و تولید ناخالص ملی کمک می‌کند، اظهار داشت: باید زمینه برای تأمین منابع مالی تولید و دسترسی به نقدینگی هموار شود چرا که هم اکنون در شرایط سختی از لحاظ نقدینگی به سر می‌بریم.

نائب رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: زمانی که در سازمان‌ها یا بنگاه‌های تولیدی پولی وجود ندارد، صاحبان صنایع به ناچار به سمت بانک‌ها سوق داده شده و پس از مراجعه، با کمبود منابع مالی بانک‌ها مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: از این رو لازم است بانک‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران حضور یابند تا منابع این بانک‌ها به سمت تولید سوق داده شود.

صدری تأکید کرد: همچنین دولت باید قانون استفاده از توان تولید کشور را مورد توجه قرار داده و برنامه‌های خود را بر اساس این قانون تنظیم کند.

نائب رئیس خانه اقتصاد ایران تصریح کرد: نباید به بهانه کیفیت جنس خارجی، تنها به شرکت‌های خارجی تمایل نشان دهیم بلکه باید توان داخلی که در دوره تحریم تنها تکیه‌گاه کشور بود را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار