مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال از محل طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی برای طرح‌های گردشگری استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۶۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 24 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلیل جباری  افزود: این مبلغ در جهت ایجاد اشتغال روستایی در قالب تسهیلات و منابع داخلی بانک‌ها در اختیار متقاضیان بخش میراث فرهنگی قرار گرفته و در این راستا برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز برای یکهزار و ۳۰۰ نفر در بخش میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اشتغال ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: طرح‌های میراث فرهنگی در زمینه‌های گردشگری، بوم‌گردی و صنایع‌دستی و در مناطق روستایی اجرا شده است.

جباری در مورد موزه‌های در حال احداث استان نیز اظهار داشت: هم‌اکنون ۶ موزه در آذربایجان‌غربی در دست احداث است که عملیات موزه‌های میاندوآب و بوکان شروع شده و کار اجرایی موزه مدرسه با همکاری آموزش و پرورش به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی ماه های اخیر موزه کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی شد، اضافه کرد: امسال نیز موزه بانک با همکاری بانک مسکن و موزه طب در ارومیه راه اندازی می‌شوند.

جباری در خصوص موزه بوکان نیز گفت: این موزه در بوستان ساحلی شهر بوکان و در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین این موزه از طرف شهرداری بوکان اهدا شده، ادامه داد: اعتبار این طرح بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات قانون متوازن و استفاده از امکانات کشور به صورت مشارکتی بین شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مدت سه سال تأمین می‌شود.

جباری افزود: این موزه در سه طبقه و با زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ متر ساخته می‌شود و نقشه آن توسط پیمانکار طراحی شده و به تصویب اداره‌کل امور موزه‌ها نیز رسیده است.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در داخل و اطراف شهر دارای آثار باستانی فراوانی است که تاکنون ۹۲ اثر از آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار