معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس گفت: مهمترین عامل و عنصر توسعه،آموزش نیروی انسانی کارآمد است و افرادی که به شکل تئوری آموزش دیده اند نمی توانند جایی در بازار کار داشته باشند.
کد خبر: ۷۶۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 26 July 2019

به گزارش تابناک فارس: یدالله رحمانی با اشاره به اینکه بدون آموزش های مهارتی، برای افرادی که به شکل تئوری آموزش دیده اند، جایی در بازار کار وجود ندارد، تاکید کرد: دانشگاه های نسل چهارم دانشگاه هایی با محور دانش های مهارتی هستند.

وی افزود: فرهنگ مهارت و کارآفرینی را با برگزاری نشست‌ها و جشن‌ها نهادینه و فرهنگ‌سازی می‌کنیم؛ دولت در برنامه‌های مختلف کمک می‌کند که به رونق تولید ختم شود.

اشتغال و سطح تحصیلات از نگاه آمار

نمودار فوق نشان می‌دهد که به طور متوسط بیش از ۴۰ درصد از بیکاران در کشور ما تحصیلات عالی دارند.

این یعنی در ایران با گسترش کمی آموزش عالی در سال‌های اخیر ویژگی‌های بازار کار از نظر حجم و ساختار تخصص‌های موردنیاز مورد بررسی و دقت قرار نگرفته است در نتیجه تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان نتوانسته‌اند جذب بازار کار شوند.
 

وی با یادآوری این مطلب که فرهنگ مهارت و کارآفرینی را باید در جامعه نهادینه کرد، اضافه کرد: آموزش های فنی و حرفه ای بهره وری افراد را زیاد می کند و می توان گفت که یکی از شاخه های توجه به شعار سال و «رونق تولید» است.

رحیمی افزود: استان فارس تنها استانی است که در طول دوره این دولت شاهد کاهش بیکاری بوده است.

البته در بحث آمار نرخ بیکاری، تعریف استاندارد مرکز آمار ایران با آنچه در ذهن مردم وجود دارد، تفاوت دارد،استاندارد مرکز آمار دو ساعت کار در هفته را شغل به حساب می‌آورد در حالی که اشتغال واقعی از نظر مردم آن است که امکان تامین هزینه خانوار در حداقل وجود داشته باشد پس بهتر از دل به این آمار ارقام خوش نکنید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار