نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه علت اصلی بیماری سرطان مشخص نیست تصریح کرد: تنها جنبه آماری در تشیخص بیماری سرطان اعلام شده و بنابراین هیچ فردی نمی تواند به قطعیت درباره علت بیماری سرطان اظهارنظر کند.
کد خبر: ۷۶۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 01 August 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمد جواد جمالی نوبندگانی درباره درمان بیماری سرطان در طب سنتی،گفت: پزشکان طب نوین، طب سنتی را رد نمی کنند اما معتقد به این اصل در حوزه بهداشت و درمان هستندکه طب سنتی می بایست در چارچوب قانونی و علمی حرکت کند و از همین رو الزامی است که مکانیسم اثر دارویی طب سنتی مشخص وتعیین شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقدار استفاده دارو در طب سنتی می بایست با معیاری قانونی وعلمی مشخص شود تصریح کرد: عوارض جانبی داروهای سنتی باید شفاف سازی و به بیماران اطلاع رسانی شود تا بیمار آگاهی لازم از عواقب دارو مصرفی را داشته باشند.

طب سنتی راهبردی برای ورود به جراحی ندارد

وی ادامه داد: طب سنتی راهبرد مناسبی برای ورود به حوزه جراحی در حوزه پزشکی ندارد بنابراین بهترین راهکار این است که طب سنتی و نوین در حوزه درمان مکمل یکدیگر باشد تا بتوان به نوعی سرانه سلامت جامعه را با افزایش روبرو کرد اما مصرف همزمان داروهای علم نوین با سنتی درآینده مشکل زا خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عنوان پزشک از مردم در خواست دارم با عمل وآگاهی مسیر درمان در طب سنتی و نوین را انتخاب کنند زیرا بطور مثال برای خاموش کردن اتش بنزین و آب هر دو در یک زمان نمی توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

جمالی نوبندگانی افزود: اگر بیماری به این نتیجه میرسد که درمان سرطان با طب سنتی امکان پذیر است به قدر مسلم می تواند مسیر طب سنتی را دنبال کنند اما بیماران آگاه باشند که درمان همزمان داروهای طب سنتی و نوین با یکدیگر می تواند تداخل وعوارض های سنگینی ایجاد کند.

علت اصلی بیماری سرطان مشخص نیست

وی با بیان اینکه علت اصلی بیماری سرطان مشخص نیست تصریح کرد: تنها جنبه آماری در تشیخص بیماری سرطان اعلام شده و بنابراین هیچ فردی نمی تواند به قطعیت درباره علت بیماری سرطان اظهارنظر کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طب سنتی راهبردی برای ورود به جراحی نداردیادآورشد: افرادی که برای درمان سرطان طب سنتی را پیشنهاد می دهند می بایست مسئولیت این نوع از اظهارنظرها را بپذیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار