امام جمعه موقت جهرم محرم را ماه ظلم‌ستیزی و عبرت گرفتن دانست و گفت: توجه هوشمندانه به تاریخ عاشورا را باید مد نظر قرار داد.
کد خبر: ۷۷۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 30 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام عبدالحمید عارفیان در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم به روز مبارزه با تروریسم اشاره کرد و اظهار داشت: ما را متهم به تروریسم می‌کنند اما کم سابقه‌ترین ترورها در کشور ما اتفاق می‌افتد. ما خود قربانی تروریسم هستیم اما مظلومیت کشور ما است که متهم به تروریسم می‎کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، گفت: این سفره الهی و معنوی دراین ماه گشوده شده و باید در آن سرمایه‌گذاری کرد.

امام جمعه موقت جهرم با تاکید بر سیاه‌پوش کردن شهر در راستای ارادت به خاندان اهل‌بیت(ع)، ابراز داشت: امام جمعه فقید جهرم بارها سفارش به بزرگداشت ایام عاشورا داشت و باید کاری کنیم که نظم در عزاداری‌ها حکم فرما شود.

عارفیان با تاکید بر رعایت پاکیزگی و نظافت در برنامه‌های مذهبی به‌ویژه ایام عزاداری‌های محرم خواستار برپا کردن شور حسینی در این ایام شد و گفت: توجه هوشمندانه به تاریخ عاشورا را باید مد نظر قرار داد؛ باید بفهمیم ظالم و مظلوم در مسئله عاشورا کیست.

وی با تاکید بر درک عمیق جریان عاشورا و تطابق آن با جامعه امروز، عنوان کرد: محرم ماه توبه است و در این ایام باید حرهای پشیمان باشیم و از درگاه خداوند متعال طلب عفو و مغفرت کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار