کد خبر: ۷۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 16 August 2015


رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری اعضای باند جاعلان فیش رسید دستگاه کارت‌خوان در سیاهکل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد فلاح‌کریمی پیش از ظهر امروز در نشست انتظامی استان چگونگی دستگیری اعضای باند جاعلان در سیاهکل را تشریح کرد.

وی افزود: این باند چند نفره با مراجعه به مغازه‌ها اقدام به خرید کالا کرده و با جعل فیش دستگاه کارت‌خوان اخاذی می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با اشاره به اینکه اعضای این باند جاعل با شیوه مذکور چند فقره کلاهبرداری کردند، ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند.

وی دستگیری سه سرنشین خودروی جاعلان را در عملیات غافلگیرانه پلیس عنوان کرد و گفت: این سرنشینان غیربومی بودند.

فلاح‌کریمی کشف و ضبط یک عدد کارت و وسیله دستی‌ برای دستکاری در رسید دستگاه کارت‌خوان را حاصل بازرسی پلیس از متهمان ذکر کرد و یادآور شد: متهمان پس از دستگیری به هشت فقره کلاهبرداری و اخاذی در لاهیجان و سیاهکل اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو که نقشی در کلاهبرداری نداشت آزاد شد، تصریح کرد: دو نفر متهم 35 و 40 ساله سابقه‌دار بودند و برای تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با تاکید بر اینکه صاحبان صنوف باید در رسید اخذ شده دقت کنند، خاطرنشان کرد: صنوف پیامک بانکی را فعال کنند تا از واریز مبلغ اطمینان یابند.

به گفته وی، متهمان پس از خرید و پرداخت قیمت کالا از طریق دستگاه کارت‌خوان داخل مغازه‌ها، رسید را می‌گرفتند و دستکاری می‌کردند و بعد دوباره به داخل مغازه می‌رفتند و مدعی می‌شدند که مبلغ برداشت شده بیش از مبلغ خرید است و به این ترتیب اخاذی می‌کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار