کد خبر: ۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶ 24 February 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ذخیره‌سازی آب در مازندران مناسب نیست، گفت: سهمیه سوخت کشاورزان مازندرانی در سال‌جاری تا 15 درصد کاهش یافته است.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: براساس سطح زیرکشت در روستاها، سوخت بخش کشاورزی در اختیار شورای اسلامی روستاها قرار می‌گیرد و شوراها مسئولیت توزیع سوخت به کشاورزان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه امسال 10 تا 15 درصد سهمیه سوخت کشاورزان نسبت به سال گذشته کاهش یافته، گفت: تقاضای وزارت جهاد کشاورزی در کشور بر این بوده که برای بخش کشاورزی نیز همانند سایر بخش‌ها در طول سال سهمیه مشخص سوخت در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: چاه‌های غیرمجاز به صورتی که گفته می‌شود وجود ندارد بلکه کشاورزان در مواقع کم آبی و بحران خشکسالی چاله‌هایی را به عنوان چاه‌های سطحی حفر می‌کنند که
هیچگونه لطمه‌ای به منابع آب زیرزمینی وارد نمی‌کند.

حیدرپور با اشاره به اینکه ذخیره آب در مازندران پایین است، گفت: تنها هفت درصد آب‌های جاری استان را ذخیره شد در حالی که متوسط ذخیره سازی آب‌های سطحی در کشور 40 درصد است.

این مسئول افزود: تنها منابع درآمدی برخی از کشاورزان معطوف به کشت و کار در زمین‌های کشاورزی است که در مواقع ضروری و مواجهه با بحران خشکسالی و کم آبی مجبور به حفر چاه‌های سطحی می‌شوند تا کشت و زمین‌های کشاورزی خود را از خشکسالی نجات دهند و این به عنوان حفر چاه‌های غیرمجازی که گفته می‌شود پذیرفته نیست.
وی ادامه داد: اگر در حاشیه دریا چاه‌های عمیقی حفر شده که باعث پیشروی آب شور به سفره‌های آب زیرزمینی شود باید کنترل شده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه خواستار صدور پروانه موقت برای چاه‌های سطحی شد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مرغداری‌های دارای پروانه بهره‌برداری به اندازه کافی در استان گفت: آمادگی داریم برای واحدهای مرغداری که دارای مجوز نیستند و واجد شرایط هستند پروانه بهره‌برداری صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: واحدهای مرغداری غیرمجاز بازار مرغ را خراب می‌کنند چرا که جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری دارای مجوز زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی است و سازمان دامپزشکی مجوز بهداشتی می‌گیرند و فعالیت دارند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931205001066#sthash.XGBj942f.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار