به گزارش تابناک یزد
مدیر اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات
آموزش و پرورش، در گفت و گو با تابناک یزد گفت: تعداد کل مدارس استان قریب
به ۱۴۰۰ مدرسه است که از این میان تعداد مدارس غیر دولتی به تفکیک شامل۳۱۹
پیش دبستانی ، ۶۸ ابتدایی ، ۲۹ متوسطه اول ، ۲۵ متوسطه دوم و ۲ باب هنرستان
است.
سید کاظم رضوی عنوان کرد: مدارس عادی دولتی در مقطع ابتدایی هیچ
شهریه ای ندارند و تنها وجه بیمه و کتاب از اولیاء دانش آموزان اخذ می شود و در سایر
مقاطع تنها وجه بیمه گرفته می شود همچنین در مدارس دولتی خاص شامل استعداد
درخشان ، شاهد، نمونه دولتی و هیأت امنایی مبلغ شهریه تعیین شده برابر
ضوابط و دستور العمل ها و مجوزهای لازم اخذ می شود.
دبیر ستاد و ثبت نام
آموزش و پرورش با اشاره به
دریافت مبالغی پول از مردم توسط مدارس و اعلام شکایت مردمی در این خصوص
اظهار داشت: اداره ارزیابی عملکرد شهرستانها و مناطق وظیفه پیگیری و رسیدگی
به شکایت مردم و وظیفه رسیدگی به این شکایت را در این زمینه دارد ضمن اینکه
شماره تلفن۳۷۲۴۰۲۴۱ مربوط به ارزیابی عملکرد این اداره کل و شماره۳۷۲۴۹۰۵۵
مربوط به کارشناسی ارزیابی عملکرد ناحیه یک و۳۶۲۴۱۶۰۲ مربوط به کارشناسی
ارزیابی عملکرد ناحیه ۲ آماده دریافت شکایات مردمی در این زمینه می باشند.
رضوی
با بیان اینکه ستاد ثبت نام این اداره کل ، همزمان با فصل ثبت نام تشکیل
شده و کار نظارت بر ثبت نام مدارس را با تشکیل ۲۰ تیم بازرسی آغاز کرده است
، اطلاع رسانی دستور العمل ثبت نام از طریق رسانه های گروهی به ویژه صداو
سیما ، نصب شماره تلفن های بازرسی در محل ثبت نام دانش آموزان، اعزام تیم
های ویژه بازرسی و پاسخگویی به مدارس ، پیگیری گزارش های مردمی و انجام
اقدامات قانونی در این زمینه را از جمله فعالیتهای نظارتی آموزش و پرورش بر
امر ثبت نام مدارس عنوان کرد.
وی در خصوص گرفتن هزینه ثبت نام بیش از مبلغ تعیین شده گفت: چنانچه مدارسی مبادرت به اخذ وجهی خارج از ضوابط و دستور
العمل های مربوط نمایند پس از احراز موضوع برابر مقررات با آنان برخورد می
شود.
وی در ادامه افزود: دریافت کمک های مردمی چنانچه در
فصل ثبت نام نباشد و با رضایت کامل و به صورت داوطلبانه از سوی والدین دانش آموزان پرداخت شود مانعی ندارد ضمن اینکه این وجوه باید به حساب آموزشگاه
واریز شود.