در هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل؛
رئیس جمهور گفت: من به نمایندگی از ملت و کشورم اعلام می‌کنم که پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم «نه» خواهد بود. / هدف «طرح صلح هرمز» ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و ضمانتی برای کشتیرانی و جریان نفت آزاد خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 26 September 2019

روحانی: پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم «نه» خواهد بود

به گزارش تابناک و به نقل از آزادی: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در مقر سازمان ملل و در هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی این سازمان در نیویورک خطاب به رئیس جلسه گفت: انتخاب شایسته جناب‌عالی به ریاست هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد را تبریک می‌گویم. برای جناب‌عالی و دبیرکل محترم، آرزوی توفیق دارم.

وی ادامه داد: در آغاز سخن مایلم، با گرامی‌داشت یادِ نهضت آزادی‌خواهانه حسین‌بن علی (ع)، به همه حق‌طلبانی که با تحمّلِ همه سختی‌ها، برای احقاق حقوق خود مبارزه می‌کنند و به روان همه شهدای مظلوم بمباران‌ها و اقدامات تروریستی در یمن، سوریه، فلسطینِ اشغالی، افغانستان، عراق و دیگر کشور‌های جهان درود بفرستم.

رئیس جمهور گفت: خاورمیانه در آتش جنگ، خونریزی، تجاوزگری، اشغال‌گری، تعصبات مذهبی و فرقه‌ای و افراط‌گرایی می‌سوزد و بزرگ‌ترین قربانی چنین شرایطی ملت مظلوم فلسطین است. تبعیض، تصاحب زمین‌ها، شهرک سازی‌ها وکشتار همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت: طرح‌های تحمیلی آمریکایی و صهیونیستی مانند معامله قرن، تعیین بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و الحاق بلندی‌های جولان به دیگر سرزمین‌های اشغالی، محکوم به شکست است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار