عصر سه شنبه حدود صد تن از اساتید دانشگاه شیراز برای ابراز مخالفت در واگذاری اراضی دانشگاه شیراز به دانشگاه علوم پزشکی برای احداث بیمارستان جدید نمازی,گرد هم آمدند.
کد خبر: ۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۴ 25 February 2015
دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان این نکته که این اراضی از موقوفه های نمازی بوده که اکنون در اختیار دانشگاه شیراز است.
و همچنین ساخت بیمارستان جدید نمازی قطعا خواست قلبی مرحوم نمازی هم بوده است زیرا مرحوم نمازی همه زندگی خود را برای پا گرفتن فرایند بهداشت و درمان در شیراز گذاشت.
در ادامه وی گفت:مرحوم نمازی همه جیز خود را وقف آبادانی این شهر کرده,از جمله سیستم آب این شهر و مبارزه با بسیاری از بیماری ها و درمان ریشه ای بیماری ها.
نیت ما در الحاق بخشی از اراضی موقوفه نمازی که در اختیار دانشگاه شیراز است برای همین فرایند است و برای عمران و آبادانی شیراز و برای تجدید بنای همان بیمارستانی است که از آرمان های اصلی مرحوم نمازی بوده است .
ایمانیه ادامه داد : تحصن ، اجتماع و اعتراضی که از سوی استادان و دانشگاهیان شیراز بیان شده جای این پرسش را دارد که چرا و با چه اهدافی انجام می شود ، آیا این اعتراض در چارچوب خواست مرحوم نمازی است ؟ آیا اعتراض به عمران و آبادانی و اعتراض به بنای جدید بیمارستان نمازی جای تامل و پرسشگری ندارد؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: ما دانشگاهیان باید با منش و روش خود راه قانونگرایی را به دانشجویانمان آموزش دهیم نه با تحصن و به تعطیلی کشاندن دانشگاه ، ما باید الگویی در قانونگرایی و عمل به حکم شرع و قانون باشیم ، اختلاف بین دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی برای الحاق بخشی از این اراضی اختلاف بین دو دستگاه دولتی و حاکمیتی و دو دستگاه آموزشی و پژوهشی است که راه حل آن در اجتماع و تحصن نیست ، ما باید مروج روش مفاهمه و گفت و گو برای حل اختلافاتمان باشیم .

ایمانیه بیان داشت : این در حالی است که دو وزارتخانه بهداشت و درمان و وزارت علوم اختلافی در این زمینه ندارند و اگر هم موارد اختلافی باشد با گفت و گو و مفاهمه حل خواهد شد .

حدود یکصد تن از استادان دانشگاه شیراز سه شنبه با گردهم آمدن در تالار مصطفوی این دانشگاه اعلام کردند: خواسته ما از مسوولان دولت تدبیر و امید ، صیانت از اراضی این دانشگاه واقع در محدوده پردیس ارم است.

به گزارش ایرنا، در این گردهمایی که به دعوت چهره های ماندگار و دانشمندان برتر جهان اسلام از دانشگاه شیراز برگزار شد، قائم مقام کنونی دانشگاه و روسای سابق و اسبق این دانشگاه در دولت های نهم و دهم نیز حضور داشتند.

این نشست پس از آن شکل گرفت که گفته می شود معاونت حقوقی رییس جمهوری پیش نویس مصوبه ای را با موضوع تعیین تکلیف اراضی مورد بحث به هیات دولت ارایه کرده است.
یکی دیگر از اساتید دانشگاه شیراز گفت:اگر این اتفاق بیفتد,هیچ اهانتی از این بزرگتر نیست.

به دنبال جدا شدن بخش آموزش پزشکی از وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت در سال 1366 جلسه ای در دفتر دکتر حسن حبیبی وزیر دادگستری وقت تشکیل شد و مسایل مالی دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز در صورتجلسه ای هفت صفحه ای با حضور نمایندگان وزارتخانه ها تبیین شد.

پس از آن جلسات متعددی در سطوح مختلف شکل گرفته و موضوع اراضی درخواستی دانشگاه علوم پزشکی در سفر اخیر معاون حقوقی رییس جمهوری به شیراز نیز مطرح شده است.

استاندار فارس ششم دی ماه 93 در حاشیه سفر معاون حقوقی رییس جمهوری به شیراز گفت: دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقطعی تحت نام دانشگاه شیراز یکی بودند که بعد از جدا شدن از هم و قرار گرفتن در زیر مجموعه دو وزارتخانه علوم و بهداشت و درمان بنا شد که اموال آنها نیز تقسیم شود.

سیدمحمد احمدی افزود: این تقسیم اموال انجام شده تا امروز به بحث تقسیم زمینی در محدوده پردیس ارم رسیده ایم که دانشگاه علوم پزشکی متقاضی بخشی از این اراضی است تا بیمارستان شماره دو نمازی شیراز را در آنجا احداث کند.

وی اضافه کرد: در جلسه ای که شنبه با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری و نمایندگان دو دانشگاه برگزار می شود، این مساله بررسی و رای نهایی صادر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار