کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: بیماری دو قطبی از جمله اختلالات روانی بیماری مانیا است که افراد حداقل به مدت یک هفته احساس ناراحتی غیر طبیعی و زود رنجی را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 26 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: زهره سرداری کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در استان یزد گفت: افرادی که به اختلال دو قطبی مبتلا هستند نوسانات خلقی شدیدی دارند گاهی به شدت احساس افسردگی  و گاهی بسیار خرسند هستند.

او افزود: این اختلال معمولا از سن ۱۵ تا ۱۹ سالگی آغاز می‌شود و نوسانات معمولا هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد که انسان در هنگام افسردگی همیشه غمگین وناامید است واحساس بی ارزشی دارد.

سرداری ادامه داد: در این دوره بیماری تمرکز کردن و به پایان رساندن کار‌ها برای بیمار سخت است ممکن است اشتهای خود را از دست بدهد، نتواند راحت بخوابد، احساس گناه داشته باشد در زمان شیدایی بیماری انسان پرانرژی و خوش بین است و در مورد خود احساس عجیب و غریبی دارد و احساس می‌کند ماموریت یا نیروی فوق العاده مهم دارد.

بیماری دو قطبی از جمله اختلالات روانی بیماری مانیا است

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: بیماری دو قطبی از جمله اختلالات روانی بیماری مانیا است که افراد حداقل به مدت یک هفته احساس ناراحتی غیر طبیعی و زود رنجی را تجربه می‌کنند.

او افزود:  در دهه اخیر مطالعات زیادی به عملکرد‌های عصب روانشناختی در اختلال دو قطبی پرداخته اند برخی مطالعات این نقایص را به تغییرات خلقی وابسته دانسته اند.

سرداری بابیان اینکه بیماری اختلال دو قطبی انواع مختلفی دارد ،گفت: نوع ۱ حداقل یک دوره شیدایی ،احساس شادمانی بسیار با نا امیدی، بیش از یک هفته یا ترکیبی دارد و اختلال دو قطبی نوع ۲ که حداقل یک دوره افسردگی اساسی و حداقل یک دوره شیدایی خفیف را شامل می‌شود.

او بیان کرد: اگر دوره شیدایی اختلال دوقطبی درمان نشود می‌تواند از ۳ تا ۶ ماه طول بکشد اما دوره افسردگی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تحقیقات نشان داده است که اختلال دو قطبی منشا ژنتیکی دارد و ممکن است مربوط به مشکل در مغز هم باشد.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در استان یزد گفت: یکی دیگر از دلایل اختلال دوقطبی مربوط به افزایش اندازه بطنی مغز است.

سرداری افزود: در اختلال دوقطبی دارو درمانی به تنهایی در پیشگیری از بازگشت بیماری موثرنیست و  برای شناسایی عوامل موثر ؛ مانند نبود  پایبندی دارویی ، بازگشت علائم باقی مانده مانیا، افسردگی و وجود اختلال‌های توام با اضطرابی بیشتر نمود می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار