تازه های پلیسی
در تازه های پلیسی امروز سه نفر از سرنشینان اتوبوس مسیر شیراز به یزد با تهدید اسلحه مقادیری طلا و وجه نقد از چهار بنکدار طلای یزد به سرقت بردند.و همچنین در شیراز یک کلاهبردار بوسیله خودپردازهای سطح شهر از 200 نفر کلاهبرداری کرده است که بالاخره به دام پلیس افتاد.
کد خبر: ۸۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 20 August 2015
تابناک فارس:خبر سرقت از مسافران اتوبوس شیراز به یزد در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان ابرکوه از طریق تلفن ۱۱۰ دریافت شد.

این گزارش می‌افزاید: با حضور سریع ماموران پلیس در محل حادثه مشخص شد تعداد سه نفر که از مقصد شیراز به عنوان مسافر داخل اتوبوس بودند پس از ورود به حوزه استحفاظی ابرکوه با تهدید اسلحه مقادیری طلا و وجه نقد مربوط به ۴ نفر از بنکداران طلای یزد را از داخل اتوبوس به سرقت می‌برند.

تحقیقات ماموران پلیس در جهت بررسی موضوع ادامه دارد.

کلاهبردار بزرگ خودپردازها در شیراز به دام افتاد

مردی که از حساب 200 شهروند شیرازی مبالغ زیادی را به طور غیر مجاز برداشته بود، طی حرفه ای ترین اقدامات پلیسی و فنی، به دام پلیس فتا استان فارس افتاد. جزییات از این قرار بود که مأموران مطلع شدند فردی با سوء استفاده از شهروندان، مبالغ زیادی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها برداشت کرده است. با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی متهم در شهر شیراز دستگیر و تا کنون در تحقیقات به 200 فقره کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده است.

روش کلاهبرداری: مجرم، با پرسه زدن در کنار دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها و با نیت کمک به افراد بی سواد و مسن، پس از جلب رضایت مراجعان و اخذ عابرکارت به همراه رمزعبور، در یک فرصت مناسب اقدام به فعال کردن رمز دوم حساب کرده و با یادداشت اطلاعات به دست آمده پس از ترک محل اقدام به خالی کردن کل حساب قربانیان خود می‌کرده است.

توصیه پلیسی: فریب ظاهر افراد را نخورید و مسائل امنیتی را هنگام استفاده از خودپردازها رعایت کنید.

کشف ماشین حامل کالای قاچاق

سرهنگ داود امجدی با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام گشت‌زنی در محور "ممسنی- رستم" به 2 دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های انجام شده دریافتند که این خودروها حامل 2 هزار و 576 عدد موتور ماشین لباسشویی، 4 هزار و 708 عدد قطعات جانبی ماشین لباسشویی، یک هزار و 438 عدد انواع ترازوی دیجیتال، 29 هزار ادکلن، 63 هزار و 700 عدد لوازم التحریر، 143 هزار و 520 عدد انواع چسب، 300 ثوب لباس،50 عدد اسباب بازی و 5 دستگاه تلویزیون فاقد مدارک قانونی و قاچاق هستند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه در این زمینه 3 نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی تحویل داده شدند، تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله قاچاق بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف 103 هزار قرص غیرمجاز در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید استان فارس از کشف 103 هزار و 60 عدد انواع قرص اعتیادآور در بازرسی از یک واحد صنفی خبر داد.

سرهنگ محمد حسین اسکندری در این زمینه گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان از خبری مبنی بر توزیع شربت و قرص‌های اعتیاد آور و روان‌گردان در یک واحد صنفی مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی از این واحد صنفی بازرسی و در نتیجه 103 هزار و 60 عدد انواع قرص اعتیادآور و روانگردان و همچنین 4 هزار سی سی شربت غیرمجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی اقلید گفت: در این رابطه دو نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام شدند.

دستگیری عاملان درگیری مسلحانه در فیروزآباد

با سرعت عمل ماموران انتظامی شهرستان "فیروزآباد" استان فارس، عاملان درگیری مسلحانه که منجر به زخمی شدن یک نفر شده بودند، شناسایی و دستگیرشدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر درگیری در پنج کیلومتری جنوب غربی این شهرستان، بلافاصله ماموران کلانتری "روزبه" در محل حاضر شدند.

سرهنگ حسین ارجمند مزیدی تصریح کرد: مأموران در بررسی های اولیه دریافتند دو نفر اقدام به تیراندازی با یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی کرده که منجر به مصدومیت یک نفر دیگر از ناحیه شانه سمت راست شده و سپس با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو 405 از محل درگیری متواری شده‌اند.

وی بیان کرد: ماموران با اجرای طرح مهار و با تلاش بی‌وقفه خودرو متهمان را شناسایی و توقیف و در عملیاتی ضربتی این افراد را دستگیر و سلاح به کار رفته در درگیری نیز در خودرو آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: متهمان به همراه سلاح کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی تحویل داده شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار