آیت الله ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه آمریکا و دیگر مستکبران به دنبال حضور در ایران برای ممانعت از استقلال ما هستند، گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار استقلال ایران در برابر استکبار است.
کد خبر: ۸۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 22 August 2015
به گزارش تابناک یزد آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اهیمت فرارسیدن دهه کرامت، سالروز ولادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: وجود شبهات فراوان و ایجاد فرقه‌های دینی منحرف، از جمله مهمترین ویژگی‌های دوران امامت امام رضا(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به سیاست رفتاری امام رضا(ع) در برخورد با حاکم عباسی گفت: امام هشتم به دلیل تفاوت فراوان در شیوه دشمنی دشمنان امامت و ولایت، شهید راه مقاومت در برابر ظلم و در راستای تقویت اسلام و مذهب تشیع است.

امام جمعه یزد تثبیت موقعیت امامت و عظمت بخشیدن به جایگاه امامت را دو شاخص اصلی فعالیت امام رضا(ع) در زمان خود دانست و بیان کرد: حاکم عباسی سعی می‌کرد با پیشنهاد ولایت عهدی به امام هشتم فعالیت‌های دینی و سیاسی ایشان را محدود کند.

ناصری با اشاره به فرا سیدن 30 مرداد، سالروز به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی توسط رژیم اسرائیل افزود: این روز در نظام اسلامی ایران و بین مسلمانان جهان، به عنوان روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات نام‌گذاری شده است.

وی با توجه به جایگاه ‌والای مساجد در دین و نظام اسلامی، این مکان را پایگاهی مناسب برای عبادت گروهی، ایجاد وحدت، رسیدگی به مشکلات همدیگر و مشورت به منظور پیشبرد اهداف نظام اسلامی عنوان کرد.

امام جمعه یزد مساجد را در نظام اسلامی، محل خود باوری، کسب علم، معرفت، دین‌شناسی، کسب آموزه‌های قرآنی، رسیدگی به امور مؤمنان و انجام کارهای فرهنگی مختلف دانست و عنوان کرد: دشمنان و مستکبران در عصر امروز سعی دارند با فضاهای مجازی و ماهواره‌ها جوانان شیعه را از مساجد و آموزه‌های قرآنی دورکنند.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از دخالت استکبار به هر شکلی در نظام اسلامی ایران تصریح کرد: آمریکا و دیگر مستکبران جهان سعی دارند با ورود و دخالت در امور کشور مانع استقلال و پیشبرد اهداف نظام اسلامی در منطقه شوند.

وی با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری در مورد توسعه و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین و تنها راه دست‌یابی به استقلال در برابر جوامع غربی گفت: اعتماد به نفس، توجه به تولید داخلی، استقلال در مسیر توسعه و مصرف تولید داخلی را از جمله راه‌های توسعه مقوله اقتصاد مقاومتی در ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد صبر، قناعت و تلاش را از جمله مهمترین ویژگی‌های انسان‌های مومن و متعهد به نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: مسئولان نظام باید بیش از پیش نسبت به تدوین نقشه راه اجرایی کردن کامل و صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور اقدام کنند.

به گزارش تسنیم؛ امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت جایگاه شورای نگهبان در نظام اسلامی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نهادی ضروری است، که در تمام دنیا با عناوین مختلف وجود دارد و به امور مهم و حیاطی دولت‌ها و کشورها رسیدگی می‌کند.

وی بررسی قانون‌گذاری در نظام، سیانت از قانون اساسی، نظارت در برگزاری انتخابات و تعیین صلاحیت منتخبین را از جمله مهمترین وظایف شورای نگهبان در نظام اسلامی ایران عنوان کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار