حسن رهایی :
به گزارش تابناک سمنان: حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی بانک خون رویان در سمنان گفت: ۵۲۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان ذخیره‌سازی شد.
کد خبر: ۸۰۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 22 December 2019

نتیجه تصویری برای بند ناف

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان ضمن بیان اینکه دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان رویان در استان سمنان از سال ۹۲ آغاز به کارکرد، اظهار داشت: در این مدت ۵۲۰ نمونه خون بند ناف نوزادان این منطقه ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون دو هزار نفر به بانک خون رویان در استان سمنان مراجعه کردند، افزود: از سلول‌های بنیادی موجود در خون بند ناف نوزادان برای درمان بیماری‌های خونی، سرطان‌های خونی، تالاسمی ماژور و… استفاده می‌شود.

حسن رهایی بابیان اینکه پیوندهای مختلفی از طریق این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج انجام می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان در استان سمنان رتبه بیشترین رشد آمار ثبت‌نام الکترونیکی مشتریان در کشور را به خود اختصاص داد.

رهایی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک بیماری‌های فلج مغزی و اوتیسم و … را می‌توان از این طریق درمان کرد، یادآور شد: سالانه ده‌ها بیمار مبتلابه بیماری‌های بدخیم، با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری استفاده می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه این نمایندگی در سال ۹۶ به‌عنوان بیشترین درصد رشد نمونه‌های فریز شده انتخاب شد، تأکید کرد: این در حالی است که نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان در استان سمنان در سال‌های ۹۳، ۹۵ و ۹۷ به‌عنوان نمایندگی برتر در کشور معرفی شد.

وی بابیان اینکه خدمات مشاوره رایگان و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی برای ذخیره‌سازی، حفظ و نگهداری خون بند ناف نوزادان ازجمله خدماتی است که به متقاضیان در این منطقه ارائه می‌شود، گفت: ذخیره‌سازی خون بند ناف از سال ۸۴ تاکنون در حال انجام است و در این مدت ۱۲۰ هزار نمونه در کشور ذخیره‌شده است.

رهایی همچنین در پایان بیان کرد: در این مدت ۱۰۰ پیوند از طریق این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در کشور انجام‌شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار