فرماندار يزد خبر داد؛
فرماندار شهرستان يزد از افتتاح رسمي 66 طرح شهري و روستايي با سرمايه‌گذاري بالغ بر 887 ميليارد ريال به مناسبت هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 24 August 2015

به گزارش تابناک یزد ، "محمود شاكري شمسي" در جمع اهالي رسانه افزود: اين طرح‌ها در حوزه‌هاي كشاورزي، مسكن، مديريت شهري، صنعت، گردشگري، فرهنگ و غيره است كه 88.4 درصد از آنها در حوزه شهري و مابقي در حوزه روستايي است.

وي با بيان اين كه 39.4 درصد از اين طرح‌ها با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي ايجاد شده است، ادامه داد: بالغ بر 60 درصد از اين طرح‌ها نيز عمراني، 30.3 درصد گردشگري و 9.1 درصد نيز سبقه‌ي اقتصادي دارند كه در مجموع براي 173 نفر اشتغالزايي خواهند داشت.

فرماندار در ادامه به دستاوردهاي يك‌سال گذشته دولت اشاره و از جمله آنها به فضاي آرامش توام با نشاط در جامعه، كاهش نرخ تورم 35 درصدي به كمتر از 15 درصد و ارتقاي رشد اقتصادي كشور از ارقام منفي به عدد مثبت 3.4 اشاره كرد.

وي همچنين ضمن اشاره به قانون رفع موانع توليد كه اجراي آن گره‌گشاي سياري از مشكلات كنوني بخش توليد خواهد بود، مهمترين و شاخص‌ترين دستاوردهاي دولت يازدهم را توافق هسته‌اي كشورمان با كشورهاي 1+5 ذكر كرد.

وي اين توافق را نتيجه‌ي ايستادگي و مقاومت مردم ايران، حمايت‌ها و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري و نيز تدابير رييس جمهور و همچنين هوشمندي تيم مذاكره‌‌كننده كشورمان دانست.

شاكري شمسي اهم نتايج اين توافق را رفع تحريم‌هاي ظالمانه، لغو قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و كم‌رنگ شدن بهانه ايران ستيزي غرب و نهايتاً نيز قبولي ايران به عنوان يك كشور هسته‌اي در دنيا ذكر كرد.

وي با اشاره به شرايط پساتحريم در كشورمان نيز اظهار كرد: شرايط پساتحريم نيز هيچ چيز كمتر از موضوعاتي كه تاكنون در كشور پيگيري شده است، ندارد و از سوي دولتمردان و نمايندگان مجلس و مسئولان اجرايي كشور در حال برنامه‌ريزي و رايزني است ولي قطعاً سياست دولت و نظام يعني سياست اقتصاد مقاومتي در اين شرايط تغييري نخواهد كرد و شكل‌گيري توليد در كشور با مشاركت ساير كشورها و توسعه صادارت دنبال خواهد شد.

فرماندار شهرستان يزد در ادامه به مضوعات مركز استان اشاره كرد و با بيان اين كه بسياري از مسائل شهرستان يزد منطبق با موضوعات استان است، برنامه‌محوري، استفاده از خرد جمعي و انجام كار تيمي، تعامل با گروه‌هاي تاثيرگذار و سازنده در توسعه شهرستان و استان و همچنين توجه به برنامه آمايش سرزمين در ارائه خدمات متناسب با شايستگي و توانايي تمام نقاط شهرستان، اصول چهارگانه مورد تاكيد فرمانداري يزد در برنامه‌هايش است.

 وي در ادامه توجه به مسائل زيست محيطي را يكي از اهداف مورد تاكيد فرمانداري با توجه به شرايط نامناسب آلايندگي برخي صنايع و كوره‌هاي آجرپزي مستقر در شهرستان ذكر كرد و افزود: موضوع سلامت محوري در برنامه‌ها در دستور كار فرمانداري است و رويكرد ما در اين رابطه استقرار صنايع سبز، هاي‌تك و توجه به اشتغالزايي بومي در شهرستان است.

شاكري شمسي يكي ديگر از مسائل مورد توجه شهرستان را موضوع تامين آب مورد نياز مردم شهرستان كه 65 درصد آن از خطر انتقال و مابقي بايد از چاه‌هاي سطح شهرستان با رعايت نكات بهداشتي و زيست محيطي استحصال گردد، بيان كرد.

وي در همين رابطه از پيگيري موضوع استفاده از پساب شهري از طريق تصفيه‌خانه شهر يزد راي تامين آب مورد نياز فضاي سبز و تفيكيك آب شرب از آب مورد استفاده از فضاي سبز را از ديگر اقدام در اين راستا برشمرد و اعلام كرد:  در همين رابطه نيز مخزن 500 مترمكعبي در محور شمالي يزد احداث شده كه در هفته دولت مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

فرماندار يكي از معظلات شهر يزد را آمار تصادفات به ويژه در رابطه با راكبان موتورسيكلت عنوان كرد و گفت: در اين رابطه با فعال شدن شوراي ترافيك شهرستان، اقدامات و تدابير متعددي صورت گرفته كه منجر به كاهش آمار تصادفات در سال جاري شده است.

وي در همين رابطه به تكميل طرح‌هاي ناتمام رها شده از بيش از يك دهه قبل تاكنون در اين حوزه و نيز اصلاح مناطق حادثه ساز، ساماندهي خودروهاي سنگين و جلوگيري از ورود آنها به معابر شهري اشاره كرد.

به گفته شاكري شمسي، شهر يزد به لحاظ بافت تاريخي به هم پيوسته و پويا به عنوان يك كهن شهر معروف در نزد گردشگران شناخته شده است لذا با توجه به محدوديت‌هاي زيست محيطي و كم آبي استان در راستاي توسعه گردشگري شهرستان، حفظ جاذبه‌هاي گردشگري استان را مورد توجه داريم.

وي در همين رابطه يزد را يكي از قطب‌هاي گردشگري كشور در كنار استان‌هاي اصفهان و فارس خواند و از رشد بي‌سابقه گردشگران خارجي داراي ويژگي ارزآوري براي كشورمان از كشورهاي ايتاليا، اسپانيا، آلمان، فرانسه، آرژانتين  و غيره خبر داد.

وي افزايش مدت ماندگاري گردشگران به 2.7 شبانه روز در استان و نيز افزايش شرايط شلوغي حضور گردشگران از 5 ماه در سال‌هاي گذشته به هفت ماه را بيانگر آينده درخشان گردشگري استان خواند.

فرماندار در همين رابطه به اقدامات بوم‌گردي يعني اسكان گردشگران در خانه‌هاي تاريخي شهروندان به جاي هتل‌ها و مهمانپذيرها را نيز از برنامه‌هاي در حال اجرا در شهرستان برشمرد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود كه در شهرستان تا پايان سال 7 خانه در اين رابطه آماده ارائه خدمات به گردشگران شود.

وي همچنين گفت: بعد از توافق هسته‌اي كشورمان، ايران از منطقه قرمز گردشگري به منطقه سفيد و امن براي گردشگران بدل شده است كه در رونق گردشگري استان بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

شاكري شمسي با اشاره به پتانسيل يزد در تبديل به قطب درماني كشور با توجه به وجود مراكز درماني متعدد و با كيفيت كه بيماران ساير شهرها، استان‌هاي همجوار و حتي كشورهاي حاشيه خليج فارس را به خود جلب كرده است، به يكسري آسيبها در اين رابطه از جمله ترافيك معابر، اسكان همراهان بيماران غيربومي در ميادين شهر و غيره اشاره كرد.

وي در اين رابطه به پيشنهاد ارائه شده براي استقرار پزشكان و ايجاد مراكز اقامتي براي همراهان بيماران غيربومي در محور يزد به شهرستان تفت با توجه به مزاياي مختلف اين محل به دانشگاه علوم پزشكي اشاره كرد.

فرماندار شهرستان يزد از ديگر اقدامات يك سال اخير نيز به رفع تصرف بلغ بر 60 هزار مترمربع از اراضي دولتي در شهرستان، مراحل پاياني ورودي روستاي شحنه پس از شش سال، مراحل پاياني گازرساني به منازل روستاي فهرج، تهيه و تصويب طرح ورودي روستاي محمدآباد  و غيره اشاره كرد.

شاكري شمسي در بخش پاياني سخنانش نيز مهمترين وظيفه سال جاري فرمانداري شهرستان را برگزاري مناسب و هر چه باشكوه‌تر پنجمين انتخابات خبرگان رهبري و دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شهرستان بيان و تاكيد كرد: قانون محوري براي برگزاري انتخاباتي سالم، رعايت كامل بي‌طرفي در انتخابات، زمينه سازي حضور حداكثري مردم و رعايت حق الناس را از سياست‌هاي فرمانداري در قبال انتخاب است و بر اين اصول پافشاري داريم.

گفتني است؛ در اين نشست معاونين فرماندار و بخشداران زارچ و مركزي يزد نيز به ايراد سخن و ارائه گزارش فعاليت‌هاي حوزه‌هاي مربوط به خود پرداختند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار