سرپرست اداره امور بیمارستان ها و خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:این استان 867 هزار نفری با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص مواجه است.
کد خبر: ۸۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 24 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،دکتر عباس کمالی اظهار کرد:با وجود جذب 68 پزشک متخصص و فوق تخصص در دولت یازدهم و افزایش 80 درصدی جذب با اجرای طرح تحول سلامت،استان همچنان در این زمینه کمبود دارد.
به گفته وی هم اکنون در خراسان شمالی 173 پزشک متخصص و 12 پزشک فوق تخصص فعالیت دارند و به طور میانگین برای هر شهرستان یک پزشک متخصص پیش بینی شده است.
کمالی بیشترین کمبودهای پزشکان متخصص استان را در رشته های پزشک متخصص در رشته های زنان،رادیولوژی،پاتولوژی و مغزو اعصاب و کمبود پزشک فوق تخصص را برای رشته های عروق، هماتولوژی کودکان و نفرولوژی اعلام کرد.
به گفته وی در رشته جراحی مغز و اعصاب در استان خراسان شمالی صرفا دو پزشک وجود دارد که این کمبودها به دلیل کم تعداد بودن پزشکان جراح مغز و اعصاب در سطح کشور است.
سرپرست اداره امور بیمارستان ها و خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد:به علت کمبود زیرساخت ها بیشتر پزشکان متخصص و فوق تخصص پس از گذراندن طرح خود از استان های کوچک به کلانشهرها کوچ می کنند.
کمالی وضعیت کاری مناسب برای این پزشکان را در کلانشهرها عامل اصلی کوچ آن ها از استان های کوچک به کلانشهرها اعلام کرد.
این مسوول تعداد پزشکان فعال بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را 477 پزشک اعلام کرد.
استان خراسان شمالی دارای حدود 800 تخت بیمارستانی اعم از بیمارستان های دولتی و غیردولتی است.
این در حالی ست که میانگین شاخص تخت بیمارستانی در سطح کشور به ازای هر یک هزار نفر جمعیت 1/2 تخت بیمارستانی است و استان برای رسیدن به شاخص کشوری نیاز به ایجاد حداقل 400 تخت بیمارستانی است.
هم اکنون دو بیمارستان 280 و 320 تختخوابی در شهرهای شیروان و بجنورد و 60 تختخوابی در شهر جاجرم از محل اعتبار سفر رییس جمهوری یازدهم در دست ساخت قرار دارد که پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار این بیمارستان ها تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار