تشنه ام آبی دهید تا خشک نشوم
کد خبر: ۸۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱ 25 August 2015

بسمه تعالی

دریاچه مهربان ارومیه تشنه است

دومین دریاچه شورچهان، بیستمین دریاچه ی بزرگ جهان، بزرگترین زیستگاه طبیعی آرتیمیا وشورترین دریاچه جهان که درآن حیات جریان دارد و.....همه و همه عناوین خصوصیات منحصر به فردیست که برای مهربان ترین دریاچه ی جهان می توان برشمرد، دریاجه ای که درطول تاریخ هیچکس درآن غرق نشده است.

حال که این سیاهه را می خوانید حال دریاچه ی ارومیه بسیار وخیم است.سطح آب آن بسیار پایین آمده وتصاویرماهواره ای از فاجعه ی بزرگ خشک شدن صددرصدی دریاچه خبر می دهند.اگر دریاچه ی ارومیه خشک شود نقشه ایران بخشی از زیبایی اش را ازدست خواهد داد، دیگر آرتیمیای وحشی آذربایجانی نخواهیم داشت و آیندگان باید درعکس ها ببینند که روزی درست در سر نقشه زیبلی گربه ایران روزی دریاچه ای زیبا و فیروزه ای می درخشیدو موجوداتی بنام آرتیما درآن زندگی میکرد.

دراین نوشته از اشاره به تبعات زیست محیطی این فاجعه بزرگ صرف نظر شده است، چراکه اینروزها هرکسی ازراه می رسد ازسیاسی گرفته تا فرهنگی و...... بلندگو به دست گرفته و ازاین تبعات ویرانگر فقط خوب حرف می زند تا تنور مورد نظر فقط خوذش را گرم نگه دارد و موقع عمل که میرسد توپ را درزمین رقیبان انداخته و عذر تقصیر می آورد و هزاران بهانه که نشد و نگذاشتند وفلان و بهمان.

کاراحیای دریاچه مهربان ارومیه اصلا یک کار جناحی و مربوط به فلان طیف سیاسی نیست، این امر یک کار ملی است و اراده ملی میخواهد ، باید همگی از مردم گرفته تا مسؤولین، آستین ها را بالا زده و تا دیر نشده دریاچه ی ارومیه را که درحال کشیدن نفس های آخر خوداست را نجات دهیم.

جمله ای هم از زبان خود دریاچه ارومیه: مردم ، مسؤولین من تشنه ام ، آبم دهید

مهندس رامین محمدی اصل

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
خيلي قشنگ بود خيلي.
خيلي ناراحتم خيلي
خيلي اميدوارم خيلي
فقط از خدا ميخوام فقط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار