استاندار فارس گفت:مشکلات موجود در فارس به‌حدی است که دیگر جایی برای طرح مسائل اختلاف‌انگیز نیست.
کد خبر: ۸۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 25 August 2015

سید محمدعلی افشانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ مدیری در سطح این استان به دلیل اعتقادات و گرایش سیاسی وی تغییر نخواهد کرد.افشانی: برای مدیریت در این استان سه شرط لازم را قرار داده‌ایم که داشتن عقیده شخصی و گرایش سیاسی جز این سه شرط نیست.

وی افزود: سلامتی مالی و اخلاقی، توانایی وظایفی که در حوزه مسئولیت مدیر قرار دارد و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید شروطی بوده که برای مدیریت در این استان مد نظر گرفته شده است.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه رسانه‌ها باید منتقد باشند تا مدیران خود را اصلاح کنند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید مردم را به حقوق خود آشنا و در مقابل تضییع حقوق شهروندی اعتراض کنند.

افشانی با اشاره به اینکه شهروند حق حکومت دارد و می‌تواند حاکم شود، گفت: مدیران در سطح این استان موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها هستند اما سؤالات نباید جزیی و در راستای تخریب فرد و یا افراد مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات موجود در فارس به‌حدی است که دیگر جایی برای طرح مسائل اختلاف‌انگیز نیست خاطرنشان کرد: طرح سؤالات رسانه‌ها باید در راستای منافع عمومی باشد به‌نحوی که سؤال و پاسخ آن منجر به منفعت بردن مردم شود.

استاندار فارس بیان کرد: باید در این استان شرایطی فراهم شود که همگان احساس آرامش کنند و از ایجاد التهاب به‌جد جلوگیری شود.

وی بیان داشت: هرکسی که در ایجاد التهاب و برهم زدن آرامش در این استان اقدام کند به سهم خود در فرار دادن سرمایه‌گذار و فقیر کردن مردم شریک است و باید پاسخگو باشد و برعکس افرادی که در راستای آرامش‌بخشیدن به مردم و احساس امنیت برای سرمایه‌گذار اقدام می‌کنند به همان میزان مشکلات مردم را کاهش می‌دهند.

استاندار فارس در پاسخ سؤالی مبنی بر اینکه برای شمار روزافزون فارغ‌التحصیلان بیکار در فارس چه برنامه‌ای را دارید تصریح کرد: تمام ارکان حاکمیت به اندازه‌ای که ظرفیت‌های حکومت را در اختیار دارند در تولید اشتغال و مبارزه با بیکاری سهیم هستند و این وظیفه تنها در دولت خلاصه و منحصر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: چنانچه دادگستری به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد که از آنان حمایت خواهد کرد و صدا و سیما و رسانه‌ها نسبت به معرفی ظرفیت‌های این استان اقدام کنند، به اندازه عملکرد خود به تولید اشتغال و کاهش فقر در فارس کمک کرده‌اند.

مقام ارشد اجرایی فارس در ادامه پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال را 802 پروژه با اعتبار 507 میلیارد تومان برشمرد و گفت: 654 پروژه از این پروژه‌ها به صورت تسهیلات بانکی و مشارکت‌های مردمی بوده که به‌طور عمده در حوزه مسکن است.

وی پروژه‌های مربوط به سفر هیئت دولت به فارس را یک‌هزار و 405 پروژه دانست و تصریح کرد: برای این پروژه‌ها یک‌هزار و 147 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که در سال‌های 94 و 95 کل این مبلغ تخصیص می‌یابد و اعتبار مربوط به شش‌ماهه امسال 100 درصد پرداخت شده است.

افشانی اصلی‌ترین پیگیری خود را دنبال کردن پروژه‌های مربوط به سفر هیئت دولت به فارس برشمرد.

وی همچنین مطالبی که در بعضی از روزنامه‌ها و فضای مجازی از قول او منتشر می‌شود را رد کرد و گفت: برخی فقط حرف‌های خود را می‌زنند و مورد تایید من نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار