اولین مسئول کشتی بانوان در فدراسیون کشتی منصوب شد. کشتی بانوان برای اولین بار در ایران بطور رسمی شروع به کار کرد.حال باید دید با رسمی شدن این موضوع،بانوان ایرانی چقدر تمایل به فعالیت در این ورزش سخت و طاقت فرسا را دارند و گذشته از آنها فرهنگ خانواده های ایرانی چقدر به آنها اجازه می دهد که در این ورزش فعالیت کنند.
کد خبر: ۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ 26 February 2015

کشتی گرفتن مردان از دیر باز مرسوم بوده و میتوان به جرات گفت یکی از قدیمی ترین ورزشهای ایرانی به حساب می آید . اما تا حافظه کار می کرد این نوع ورزشهای زورخانه ای تمام مردانه است حتی حضور زنان برای تماشای این ورزش ممنوع است .

رییس فدراسیون کشتی ایران از تمرین و رقابت زنان ایرانی در کشتی با کمربند زنان خبر داد.

با حکم رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، بدرالملوک کهرنگی بعنوان مسئول امور کشتی با کمربند بانوان کمیته کشتی های سنتی فدراسیون کشتی منصوب شد.

نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی ضمن ابراز خشنودی از از همکاری با فدراسیون ایران در تلاش برای ایجاد فرصتهای کشتی برای زنان ایران، گفت: ما پیشرفت آنها را تحسین و از این پیشرفت جدید مشتاقانه حمایت می کنیم.

ایران گامهایی برای بهبود پذیرش زنان در ورزش کشتی برداشته است. هفته گذشته ایران میزبان جام جهانی کشتی فرنگی 2015 بود و برای اولین بار یک نماینده زن از اتحادیه جهانی کشتی را پذیرفت. رودیکا یاکسی در هر دو روز مسابقات شرکت کرد و کهرنگی و چندین شخصیت زن دیگر او را همراهی کردند.

جام جهانی کشتی فرنگی سال گذشته نیز شاهد پیشرفت کشتی زنان در ایران بود. کیکی کلی سرپرست تیم کشتی آمریکا اولین زنی بود که در سالن کشتی هفت تیر تهران قدم بر روی تشک کشتی گذاشت.

این برای نخستین بار در تاریخ فدراسیون کشتی ایران است که رسما کشتی بانوان در چارچوب فعالیت های این فدراسیون قرار می گیرد. البته شروع فعالیت بانوان در فدراسیون کشتی ایران، در بخش "کشتی با کمربند" است.

پوشش بانوان در "کشتی با کمربند" تقریبا مانند جودو است و مشکلی از لحاظ پوشش برای بانوان ایرانی ندارد. مسابقات کشتی آلیش بانوان تقریبا با همین شکل و شمایل پیش از این در ایران برگزار شده است اما این برای اولین بار است که فدراسیون کشتی ایران به مقوله کشتی بانوان ورود پیدا می‌کند.

در ماه‌های اخیر بحث‌های زیادی هم در مورد تغییر پوشش کشتی آزاد بانوان در اتحادیه جهانی مطرح شده و باید دید تغییرات اجازه خواهد داد تا بانوان ایرانی در کشتی آزاد هم فعال شوند یا خیر.

هنوز تاریخی برای اولین مسابقات کشتی با کمربند زنان تعیین نشده است. هرچند انتظار می رود تورنمنت این مسابقات اواخر سال جاری میلادی برگزار شود.
حال باید دید با رسمی شدن این موضوع،بانوان ایرانی چقدر تمایل به فعالیت در این ورزش سخت و طاقت فرسا را دارند و گذشته از آنها فرهنگ خانواده های ایرانی چقدر به آنها اجازه می دهد که در این ورزش فعالیت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار