استاندار فارس با اشاره به آثار مخرب ویروس کرونا بر سلامت جسمی، روحی و روانی مردم گفت: در چنین شرایطی برخی افراد با تبلیغات و مطالب خلاف واقع فضایی ایجاد می‌کنند که آرامش مردم آسیب ببیند.
کد خبر: ۸۲۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت رحیمی عصر دوشنبه در این جلسه اضافه کرد: اگر منظور تعطیلی تمام صنوف، بازار، حمل و نقل و ادارات است و اینکه به مردم بگوییم تحت هیچ شرایطی از خانه بیرون نیایید، قطعا با این کار ، زندگی مردم رونق نخواهد داشت.

استاندار فارس ادامه داد: بیان برخی مطالبات مبنی بر مسدود کردن ورودی‌های استان نیازمند مصوبه شورای امنیت ملی است و قطعا اگر قانونگذار چنین تکلیفی را به ما واگذار کند انجام خواهیم داد.
رحیمی افزود:قطعا برای مقابله با شیوه ویروس کرونا از تمام اختیارات، ظرفیت‌ها و امکاناتی که مسوولیت آن را در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد و اطمینان داریم که با همکاری مردم و مسوولان این ویروس را شکست خواهیم داد.
وی از رسانه‌ها نیز خواست که در زمینه آگاهی‌رسانی به جامعه و شهروندان و انتقال هشدارهای مراقبتی به آنها همکاری لازم را داشته باشند.

برخورد شدید با محتکران ادامه می یابد

استاندار فارس همچنین گفت: با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به ویژه در شرایط فعلی برخورد جدی خواهد شد،هرچند این افراد قشر کوچک و محدودی را شامل می‌شود اما دستگاه قضایی و مجموعه بازرسی و امنیتی ما برای مقابله با این افراد فعالانه اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: قطعا مردم نیز کسانی را که اقلام بهداشتی مورد نیاز آنها را احتکار کنند نخواهند بخشید و دستگاه قضایی و مجموعه‌های ما در استانداری نیز این افراد را مجازات خواهند کرد.
رحیمی اظهار داشت: اما این به این معنا نیست که صنوف ما به این سمت حرکت می کنند بلکه آنها حتی از حق خود در زمینه رفاه مردم گذشته‌اند.
استاندار فارس افزود: همچنین بحث توزیع برخی اقلام بهداشتی از طریق دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌ای نیز در دستور کار قرار دارد.
رحیمی گفت: همچنین در زمینه تامین مواد اولیه از جمله الکل برای تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و همچنین تهیه ماسک نیز اقدامات بسیاری انجام شده و برخی از این اقلام علاوه بر بازار داخل استان از بازار خارج از استان تامین می‌شود.

تبلیغات و نشانه گیری اعصاب مردم

وی، با اشاره به آثار مخرب ویروس کرونا بر سلامت جسمی، روحی و روانی مردم گفت: در چنین شرایطی برخی افراد با تبلیغات و مطالب خلاف واقع فضایی ایجاد می‌کنند که آرامش مردم آسیب ببیند.
او افزود: این تبلیغات گاهی از سوی افراد مغرض و معاند انجام می‌شود که باید با آنها برخورد شود و گاهی نیز توسط افراد ناآگاه و غیر مطلع انجام می‌شود که باید آنها را نیز آگاه ساخت.
استاندار فارس ادامه داد: اگر ما شیوه‌های مبارزه با این ویروس را در نظر بگیریم و ارائه کنیم این قطعا تاثیرگذارتر است تا اینکه بخواهیم موارد غیر عادی را مطرح کنیم که باعث تشویش اذهان عمومی شود.
رحیمی گفت: از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و امنیتی خواسته شده که با کسانی که در شبکه‌های مجازی به هر نحو بر علیه امنیت کشور جوسازی می‌کنند برخورد جدی شود.

اقدامات برای مهار کرونا

وی همچنین با اشاره به تاثیر این بیماری بر فعالیت اصناف و تولیدکنندگان اضافه کرد: اصناف و اداره کل تامین اجتماعی استان باید در زمینه مساعدت با این افراد و صنوف حمایت‌های لازم را داشته باشند، همچنین دستگاه قضایی نیز در زمینه ایجاد تاخیر در رسیدگی به پرونده‌ها و احکام قضایی همکاری خوبی داشته تا در این شرایط جلو تجمعات گرفته شود.
استاندار فارس گفت: اقدامات خوبی هم که در زمینه تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن توریستی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی صورت گرفت منجر به این شده که وضعیت استان در زمینه شیوع ویروس کرونا نسبت به استان‌های هم تراز مناسب‌تر باشد و امیدواریم روند نزولی شیوع بیماری در استان که در سایه کوشش‌های مسئولان و دست‌اندرکاران در مجموعه‌های مختلف محقق شده تداوم یابد.
رحیمی افزود: البته هر بیماری یک دوره پیک دارد که هنوز به آن نرسیده‌ایم و ممکن است این دوره طی یکی دو هفته آتی باشد اما اینکه عده‌ای در این شرایط بخواهند تقاضاهای غیر منطقی از مدیریت ارشد استان داشته باشند منطقی و پذیرفتی نیست و انتظار داریم که آنها در راه مقابله با این ویروس به ما بپیوندند.
وی گفت: این افراد به جای تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن آرامش مردم حداقل می‌توانند به جامعه آرامش تزریق کنند.
استاندار فارس افزود: همچنین مجموعه اقداماتی که در زمینه کنترل بازار انجام شده نشان می‌دهد که بازار از ثبات برخوردار است که نشان دهنده انصاف اصناف است که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
رحیمی اظهار داشت: در روند تولید کالا به گونه‌ای اقدام شود که مردم در زمینه سلامت کالایی که به دستشان می‌رسد اطمینان کامل داشته باشند.
او افزود: امروز تمام ارکان نظام و مسئولان از جمله کادرهای درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در خدمت مردم هستند و همه حاضرند جان خود را فدا کنند تا مردم سالم بمانند و در چنین فضایی انصاف نیست که گفته شود دولت به فکر سلامت مردم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار