استاندار اردبیل به ضرورت فعال سازی اشتغال حوزه خدمات در این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 25 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح پروژه های عمرانی و اقتصادی هفته دولت شهرستان اردبیل با بیان اینکه اردبیل ظرفیت مطلوبی در حوزه خدمات دارد، تصریح کرد: در بررسی حوزه های مختلف مشاهده می شود اردبیل پتانسیل مطلوبی در اشتغال بخش خدمات دارد.

وی با تاکید به درآمد قابل توجه در بخش خدمات به درآمد های حداقلی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال باید تغییر الگوی کشت به جد دنبال شود تا بتواند به درآمد مطلوب برسد.

استاندار اردبیل به ضرورت جذب سرمایه بخش خصوصی اشاره کرد و متذکر شد: متاسفانه طی دو سال گذشته هر زمان از سرمایه گذاران دعوت کردیم دو ایراد وارد می کردند؛ یکی اینکه مزیتی برای سرمایه گذاری در اردبیل وجود ندارد و دیگری اینکه سایر سرمایه گذاران با مشکل مواجه هستند.

خدابخش با تاکید به ضرورت فعال سازی سرمایه گذاری ها ادامه داد: تلاش ما معطوف این دو حوزه شده است تا از یکسو مزیت جذب شود و از سویی مشکل سایر سرمایه گذاران رفع شود.

رئیس شورای اداری استان از جمله مزیت های تعریف شده را منطقه آزاد و ویژه عنوان و تاکید کرد: منطقه آزاد باید برای توسعه استان مورد استفاده قرار گیرد و اینکه در صرف خرید کالاهای خارجی به قیمت ارزان تر محدود شود صحیح نیست و باید به عنوان ظرفیت فعال سازی سرمایه های خارجی مورد توجه باشد.

استاندار اردبیل تاکید کرد: فارق از اینکه منطقه آزاد در استان در کدام شهرستان باشد ما به دنبال آبادی کل استان هستیم و در هر شهرستانی فعال شود عواید آن نصیب کل استان خواهد شد.

وی به ضرورت تولید کالا با ارزش افزوده بالا و استفاده از پتانسیل های استان در حوزه صادرات به ویژه به بازار روسیه اشاره کرد و افزود: ظرفیت های متعددی برای ایجاد اشتغال جوانان فراهم است و دست یابی به این مهم با بدگویی و بدخواهی امکان پذیر نیست.

استاندار اردبیل با اذعان به ضرورت بهره گیری از پتانسیل های استان در دوره پسا تحریم ادامه داد: سفر سال گذشته رئیس جمهور به اردبیل برکات بیشماری داشت و از آنجمله افزایش چندین برابری اعتبارات عمرانی سال گذشته بود.

خدابخش با اشاره به تاخیر در اجرای برخی پروژه های عمرانی استان با ذکر مثالی به وضعیت مدارس نیمه تمام اشاره کرد و افزود: در حال حاض اردبیل از کمبود فضای آموزشی رنج می برد و این در حالی است که در دولت قبلی با وضعیت مطلوب درآمدهای نفتی و ورود خیرین باید این مشکلات رفع می شد.

رئیس شورای اداری استان به ضرورت مطالعه و آسیب شناسی دلیل این عقب ماندگی تاکید کرد و افزود: دولت تدبیر و امید در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که با محدودیت درآمدی و کاهش درآمد مواجه بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار