سرپرست اداره جهاد کشاورزی رامهرمز از فعالیت ۷ اکیپ پایش ملخ‌های صحرایی در این شهرستان خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها برای مقابله با ملخ‌ها در رامهرمز به صورت روزانه مزارع را پایش می‌کنند.
کد خبر: ۸۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 15 March 2020

جمشید مرادی‌دزفولی اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه ۷ اکیپ در مراکز پایش ملخ صحرایی، روزانه در حال رصد ریزش احتمالی ملخ‌های مهاجر در مناطق مختلف شهرستان هستند.

وی افزود: استقرار این اکیپ‌ها به این منظور انجام شده است تا به محض مشاهده دسته‌های آسیب‌رسان ملخ‌های صحرایی در اسرع وقت وارد عمل شده و در صورت نیاز با استفاده از همه امکانات، نسبت به مبارزه و کنترل ملخ‌های مهاجم اقدام شود.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، آمادگی کامل برای مقابله با این آفت در رامهرمز وجود دارد و امیدواریم شاهد مساله خاصی در خصوص هجوم این آفت به مزارع شهرستان نباشیم. تیم‌های ارزیاب مبارزه با آفات تا پایان زمان برداشت در مناطق مورد نظر فعال هستند تا هر گونه احتمال آسیب‌دیدگی مزارع را گزارش دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: از شهروندان، کشاورزان، دامداران و ... درخواست داریم تا در صورت مشاهده دسته‌های ملخ، موضوع را در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی، سامانه ۱۳۱ و یا واحد حفظ نباتات شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: رامهرمز ، حمله ملخ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار