معاون سازمان میراث فرهنگی:
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : استان یزد الگویی مناسب برای تبدیل خانه های تاریخی به موزه های منطقه ای در کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۸۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 28 August 2015

به گزارش تابناک یزد محمدحسن طالبیان کرد: راه اندازی موزه های منطقه ای در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و تاکنون موزه منطقه ای خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است.
وی افزود : راه اندازی موزه های یزد، خوزستان، کرمانشاه، تبریز و شیراز نیز در اولویت برنامه های سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.
این مسوول با اظهار خرسندی از واگذاری محلی مناسب در بافت تاریخی یزد توسط بنیاد صدوق برای احداث موزه منطقه ای یزد ادامه داد : توجه به خانه های تاریخی و مرمت آنها در یزد می تواند الگویی برای سراسر کشور باشد تا مردم فقط به دنبال خانه های تجملاتی نباشند.
طالبیان اضافه کرد : اختصاص اعتبار مناسب برای مرمت محل احداث موزه منطقه ای یزد در اولویت برنامه های معاونت میراث فرهنگی قرار می گیرد و این موزه تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
معاون سازمان میراث فرهنگی با اشاره به توجه این سازمان به توسعه پایدار گفت: تا هفته آینده برنامه ای در حوزه سرمایه گذاری در میراث فرهنگی آماده می شود که سهم قابل توجهی در اشتغالزایی خواهد داشت.
طالبیان بدون ارایه توضیح بیشتر در خصوص طرح یاد شده، خاطر نشان کرد: در صورت اجرای این طرح، میزان اشتغالزایی در حوزه میراث فرهنگی نسبت به گذشته بیش از چهار برابر افزایش می یابد.
سه طرح گردشگری شامل هتل سنتی رویای قدیم، رستوران لمپا و باغ رستوران درویش روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته دولت با حضور محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یزد افتتاح شد.
معاون سازمان میراث فرهنگی در ادامه با حضور در منطقه بافت تاریخی یزد، از محل احداث موزه منطقه ای یزد که توسط بنیاد خیریه صدوق اهدا شده، بازدید کرد.
بازدید از خانه فرخی یزدی، ورودی بازار شاهزاده فاضل، خانه اخوان سیگاری، هتل سنتی در حال ساخت میدان وقت الساعه و پایاب قنات زارچ در محله کوشک نو نیز از دیگر برنامه های معاون سازمان میراث فرهنگی در سفر به شهر یزد بود.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
اکنون استانهای فارس، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
وسعت شهرستان یزد 2491 کیلومتر مربع و شامل دو بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، حمیدیا، شاهدیه، زارچ و دهستان های فجر، فهرج، اله آباد و محمّدآباد است.
یکم تا هفتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار