دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کرونا مشکلی برای روزه‌داری ایجاد نمی‌کند، گفت: روزه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
کد خبر: ۸۴۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 21 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،دکتر سید مصطفی نچواک اظهار داشت: قبل از هر چیز آنچه که خطر ساز است قرارگیری فرد در معرض ویروس کرونا است بنابراین باید نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و همچنین پروتکل‌های بهداشتی اقدام شود چرا که ازدحام نیز می‌تواند خطرساز باشد.

وی افزود: افرادی که مبتلا به ویروس کرونا هستند تحت نظر متخصص عفونی نسبت به وضعیت روزه‌داری خود استعلام بگیرند اما روزه داری برای آنها توصیه نمی‌شود اما افرادی که مبتلا به کرونا نیستند روزه‌داری برای آنها منافاتی با سلامتی ندارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس مقالات معتبر علمی روزه‌داری و آنچه که به عنوان گرسنگی و محدودیت کالری نیز شناخته می‌شود نه تنها مشکلی برای سیستم ایمنی ایجاد نمی‌کند بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

نچواک تصریح کرد: البته نمی‌گوییم روزه داری ۱۰۰ درصد با این موضوع مرتبط است اما می‌تواند به عنوان یکی از الگوها تلقی شود که به بهبود وضع سیستم ایمنی کمک کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: برای جلوگیری از بروز مشکل در سیستم ایمنی باید در وعده‌های سحر تا افطار مواد غذایی حاوی پروتئین نظیر انواع گوشت به ویژه گوشت مرغ، تخم مرغ، حبوبات و مغز دانه‌ها همچنین لبنیات شامل دو لیوان شیر یا دو کاسه ماست دریافت شود علاوه بر مصرف میوه و سبزیجات باید از سه نوع مختلف میوه که یکی از آنها حتماً باید حاوی ویتامین سی و مرکبات باشد، استفاده شود.

وی با بیان اینکه همچنین باید از پرخوری پرهیز شود، عنوان کرد: بر اساس شواهد و تحقیقات روزه داری مشکلی ایجاد نخواهد کرد به شرطی که در وعده افطار تا سحر رژیم غذایی متعادلی داشته باشیم آب به میزان ۸ تا ۱۰ لیوان نوشیده شود و رنگ ادرار در هنگام سحر به رنگ روشن باشد.

نچواک تصریح کرد: اگر فرد در فاصله افطار تا سحر به خوبی غذای متعادل و دارای کالری مورد نیاز را مصرف کند سیستم ایمنی وی دچار مشکل نخواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار