مصرف اینترنت در استان فارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و قبل از شیوع بیماری کرونا ۲ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۴۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 22 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: مصرف متوسط پهنای باند روزانه استان در این مدت ۷۵۰ Gbps بوده که در برخی ایام شاهد مصرف تا ۹۰۰ Gbps نیز بودیم در صورتی که سال گذشته متوسط پهنای باند مصرفی روزانه استان ۴۵۰ Gbps الی ۵۰۰ Gbps بود.
مهرداد سهرابی، افزایش و رشد مصرف اینترنت در استان را بیانگر افزایش کاربرد‌های فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم دانست و اظهار داشت: با افزایش استفاده مردم از فناوری به همان میزان، مطالبات و درخواست‌های مردم نیز افزایش خواهد داشت و می‌بایستی بستری امن و مطمئن و با سرعت مناسب برای کاربران فراهم کرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری در استان، پاسخگوی نیاز‌ها و درخواست‌های کاربران بود هر چند در برخی ساعات خاص، به علت ایجاد ترافیک، نارضایتی‌هایی به علت کندی شبکه حاصل می‌شد که اپراتور‌ها با جدیت و تلاش در صدد رفع مشکلات بودند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص کسب و کار‌های اینترنتی گفت: هر چند قبل از شیوع بیماری کرونا برخی مشاغل و کسب و کار‌ها به صورت اینترنتی در استان فعالیت داشتند، ولی برای رفاه حال شهروندان در این ایام پورتال جامع کسب و کار‌های اینترنتی استان فارس راه اندازی و افتتاح شد.
سهرابی با اشاره به اینکه در این پورتال، فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های فروشنده کالا و خدمات مشخص و معرفی شده اند، افزود: تاکنون ۶۶ فروشگاه و پلتفرم در این پورتال ثبت نام کرده اند که ۲۸ فروشگاه به علت وجود برخی نواقص هنوز تأیید نشده اند و ۳۸ فروشگاه تأیید شده و در حال فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار