کد خبر: ۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱ 26 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از روابط عمومي فرمانداري اروميه، سرج ناکوزی در جریان بازدید از دریاچه ارومیه ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت جوامع محلی یادآوری کرد: مشارکت مردم محلی در چنین طرح هایی از جمله راهبردهای اصلی در مدیریت پایدار سرزمین به شمار می رود.

وی با ابراز تاثر خود از شرایط نامساعد دریاچه گفت :سازمان فائو جهت احیای دریاچه ارومیه برنامه ریزی نموده است.

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) همچنین گفت: سعی بر آن است با گردآوری تیمی متخصص و مجرب در زمینه مدیریت خاک و آب، قدمی در راه احیای دومین دریاچه آب شور جهان بردارند.

مهندس علی محمد طهماسبی از دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با اشاره به اینکه منطقه خاصلو به لحاظ بحرانی بودن در اولویت شروع عملیات قرار گرفته است، گفت: این منطقه پس از بررسی های میدانی به عنوان کانون بحران در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی با در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با اجرای عملیات اصلاح و احیای مراتع حاشیه دریاچه ارومیه و عملیات بیابان زدایی در منطقه بحرانی خاصلو و قشلاق پیازی، تلاش برای کنترل گرد و غبار و طوفان های نمکی در جهت تثبیت اراضی شور و بدون پوشش با عملیات بیولوژیکی و مکانیکی آغاز شده است.

مهندس طهماسبی گفت: برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و چرای دام مازاد از جمله مهمترین دلایل از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع این منطقه اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار