مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تاکید دارد که علی رغم کاهش نرخ بیکاری استان اردبیل طی چهار سال گذشته بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یک چالش جدی است.
کد خبر: ۸۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 27 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، حسین منوری عصر پنجشنبه در نشست مشترک وزیر کار با تشکل های کارگری و کارفرمایی به کاهش متوالی نرخ بیکاری از ۱۴.۶ درصد در سال ۹۰ تا ۱۱.۳ درصد در سال ۹۳ اشاره کرد.

وی افزود: با وجود این کاهش مستمر بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در این استان یک چالش جدی است.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان طی سال های اخیر این اداره کل تلاش کرده با پاسخ به مطالبات بخش های مختلف نیازهای حوزه کار و کارگری را دنبال کند.

منوری رسیدگی به اختلافات و صیانت نیروی کار، کاهش زمان رسیدگی و کاهش حوادث ناشی از کار، افزایش توان علمی و تخصصی کارگران و پیگیری قانون جدید دیوان عدالت اداری و پرداخت مطالبات کارگری را از جمله مهمترین اقدامات توصیف کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در عین حال افزود: بررسی ها نشان می دهد نرخ بالای تسهیلات، نبود مشوق برای سرمایه گذاری و بی توجهی به پتانسیل و توان تعاونی ها از جمله مشکلات عمده تولید در استان است.

اردبیل از درآمد مطمئن برخوردار نیست

در این جلسه همچنین نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل فعالیت یک واحد تولیدی با ظرفیت ۳۰ درصدی را امری نامناسب توصیف کرد و افزود:طی سال های گذشته مسائلی از جمله هزینه مستمر سربار تولید، اجرای قوانین مربوط به حقوق دولتی، انبار شدن تولیدات داخلی و تولید گران از جمله معضلات بخش تولید بوده است.

به گفته بهروز پورسلیمان این مشکلات در وضعیتی است که استان اردبیل به تنهایی از درآمد مطمئن و قابل توجه برخوردار نیست و مشکلات بخش کشاورزی از جمله سرمازدگی و خشکسالی نیز به افت درآمد دامن زده است.

وی به ضرورت توجه نهادهای مسئول در تامین نقدینگی ویژه این استان تاکید کرد و افزود: بنده به عنوان نماینده اتاق درخواست دارم به استان های کمتر توسعه یافته بیشتر توجه شود.

ضرورت حمایت از تولید کنندگان

در این جلسه رئیس کانون هماهنگی شوراهای کارگری استان اردبیل نیز اشتغال را دغدغه جدی و اولویت اول مردم اردبیل توصیف کرد.

هدایتی با تاکید به اینکه امنیت شغلی کارگران مطلوب نیست، تصریح کرد: در وضعیتی که عرضه و تقاضای کار هماهنگ نباشد نمی توان انتظار داشت بخش کارگری از ایمنی شغلی برخوردار شود.

وی با تاکید به اینکه ایجاد شغل وظیفه دولت است، متذکر شد: در عین حال نباید از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی غافل شد و دولت بدون بخش خصوصی نمی تواند کاری از پیش برد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای کارگری استان معتقد است وزارت کار باید چتر حمایتی برای تولید کنندگان فراهم سازد تا به واسطه رونق تولید و اقتصاد امنیت شغلی ارتقا یابد.

وی همچنین خواستار قائل شدن سهم تسهیلاتی مناسب برای استان های محروم و سهم تولید از هدفمند سازی یارانه ها شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار