رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس محمد مهدی قاسمی بیان کرد: تغییر شیوه کشاورزی برای استان فارس به دلایل زیست محیطی ، ایجاد درآمد پایدار و حفظ منابع ضروری است و باید به صورت گسترده اجرایی شود.
کد خبر: ۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱ 26 February 2015
محمد مهدی قاسمی ، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:برای دستیابی به خودکفایی اقتصادی ، مدیریت منابع و اقتصاد دانش محور باید به بهره گیری از دانش های نوین در کشاورزی روی آورند.

وی ادامه داد: استان فارس با توانمندی های ویژه در بخش کشاورزی و باغداری و از سویی حفظ منابع آب و خاک نیاز به تغییر شیوه های تولید دارد.

قاسمی اضافه کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی فارس به صورت ارگانیک تولید می شود و هدایت این مهم به سمت ایجاد درآمد پایدار و توسعه صادرات مستلزم تدوین و رعایت استانداردهای لازم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: تولید و عرضه محصولات کشاورزی برمبنای استاندارد یکی از برنامه های این سازمان است که به همت بهره برداران و کارشناسان دنبال می شود.

وی افزود:کارشناسان باید در این زمینه به دانش های نوین در بخش تولید و عرضه محصولات توجه بیشتری کنند و بهره برداران آموزش های لازم را دریافت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:در گذر از شیوه سنتی کشاورزی به صنعتی باید از روش های نوین تولید محصول بهره گرفت.

قاسمی بیان کرد: تغییر شیوه کشاورزی برای استان فارس به دلایل زیست محیطی ، ایجاد درآمد پایدار و حفظ منابع ضروری است و باید به صورت گسترده اجرایی شود.

وی ، تولید کیفی ، بهینه سازی روش های تولید ، بکارگیری دانش و آگاهسازی کشاورزان را بسیار حائز اهمیت دانست.

قاسمی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع مبارزه با آفات در 165 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس ، شماره دار کردن محصولات با هدف سلامت تولیدات ، کنترل تحویل سم ، کنترل افزایش ماده آلی خاک ، تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک ، مصرف بهینه کودهای شیمیائی و جایگزینی کودهای آلی در فارس انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار