فرمانده انتظامی شهرستان فسا در راستای پیشگیری از سرقت و دشوار ساختن راه ورود سارقان به منزل نکاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۸۴۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 06 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی شهرستان فسا تصریح کرد: نخستین نکته در زمینه پیشگیری از سرقت منزل این است که هنگام ساخت و ساز، همان قدر که به زیبایی ساختمان اهمیت می‌دهید، به استحکام و ایمنی آن نیز توجه کنید.

او، ادامه داد: روی دیوار حیاط منزل خود حفاظ مقاوم نصب کنید و طوری حفاظ را تعبیه کنید که اگر تیر چراغ برق، علمک گاز، درخت یا خودرویی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آن‌ها برای ورود به ساختمان استفاده کند.

رستمی افزود: استفاده از سیستم ضد سرقت (آژیر) به عنوان عامل بازدارنده در پیشگیری از سرقت منزل موثر است که به محض باز شدن درب و یا پنجره‌ها با صدای هشدار باعث هوشیاری همسایه‌ها می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا اضافه کرد: هنگام خروج از منزل در صورت مشاهده خودرو‌های غریبه مشکوک که بی هدف در حال پرسه زدن هستند شماره پلاک آن‌ها را یادداشت کرده به ۱۱۰ اطلاع دهید و تلاش کنید پس از طی مسافتی برای حصول اطمینان به منزل بروید.

او، اظهار کرد: چنانچه در مجاورت منزل شما ساختمانی نیمه ساز، گاراژ، بوستان و مکان‌های تاریک و خلوت واقع شده است، به ایمنی آن اهمیت بیشتری بدهید.

رستمی تاکید کرد: در هنگام خروج از منزل حتی برای مدت کوتاه تمام درب‌های خانه شامل درب ورودی، درب‌های اتاق و حتی پنجره‌ها را به خوبی قفل کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: محل نگهداری پول نقد، جواهرات و اشیای با ارزش خود را نزد همسایه‌ها یا افرادی که مورد اعتمادتان نیستند، افشا نکنید و پول و طلای خود را در معرض دید و در دسترس دیگران قرار ندهید.

او، تصریح کرد: جوش دادن حلقه آهنی برای توپی قفل درب ورودی یا پارکینگ اگر به صورت برجسته است، استفاده از لامپ‌های تایمر در زمان خروج از منزل، خودداری از قرار دادن نردبان و چهارپایه در داخل حیاط به ویژه کنار دیوار‌ها، استفاده از حفاظ برای پنجره ها در صورت تمایل به باز گذاشتن پنجره، نصب لامپ در محوطه بیرونی منزل، تعبیه قفل اضافی برای درهای دو لنگه و نصب دوربین مدار بسته از نکاتی است که اگر رعایت شود باعث کاهش سرقت در منازل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار