معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: قرار نیست تا پایان امسال تعرفه گاز مصرفی هموطنانمان افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 29 August 2015

حمیدرضا عراقی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما در تعیین تعرفه گاز کشور را به پنج منطقه تقسیم کردیم که این تقسیم‌بندی بر اساس اعلام نظر سازمان هواشناسی بر اساس سردسیر بودن و گرمسیر بودن است.

وی گفت: بر همین اساس ساکنان مناطق سردسیر قیمت کمتری را پرداخت می‌کنند و ساکنان مناطق گرمسیر پرداختی‌هایشان بیشتر است اما این دلیلی نمی‌شود که ساکنان مناطق سردسیر استفاده بهینه و صرفه‌جویی را در اولویت قرار ندهند.

عراقی بیان کرد: به همین دلیل ما محاسبه تعرفه گازبها را به صورت پلکانی در نظر گرفتیم به طوری که هر کس بیشتر مصرف کند باید بیشتر پول بپردازد.

وی با رد احتمال افزایش تعرفه‌های گاز تا پایان امسال عنوان کرد: قطعا تا پایان امسال افزایشی در بهای گاز مصرفی هموطنان رخ نخواهد داد و برای سال آینده نیز بر اساس مصوبه مجلس و دولت رفتار خواهیم کرد.

70 درصد روستاییان کشور گازدار هستند

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امسال در پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران دولت تدبیر و امید تصمیم گرفته تا بر اساس بند (ق) تبصره بودجه سال 94 منابعی را برای گازرسانی به شهرها و روستاها اختصاص دهد گفت: سیاست دولت بر این است تا 2.5 میلیون خانواری که تاکنون از گاز بهره‌مند نشده‌اند با برآورد بودجه 15 هزار میلیارد تومان ظرف سه سال آینده گازدار شوند.

عراقی افزود: امسال 6 هزار میلیارد تومان بودجه گازرسانی به شهرها و روستاها تخصیص پیدا کرده است که تا این لحظه 80 درصد این بودجه به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم از این محل سالانه بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان را جذب کنیم نه تنها امسال 3 هزار روستا را گازدار می‌کنیم بلکه در دو سال آینده و تا پایان سال 96 تا 95 درصد روستاها و 100 درصد شهرها را از این نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد هموطنان ساکن در شهرها و 70 درصد روستاییان از نعمت گاز بهره‌مند هستند به طوری که 70 درصد سبد انرژی کشور را گاز تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عراقی در مورد گازرسانی به واحدهای صنعتی نیز گفت: ما از واحدهای صنعتی برای گازدار شدن استقبال می‌کنیم و در همین زمینه کمیته‌ای در استانداری‌ها‌ تشکیل شده تا صنایعی که از نعمت گاز بهره‌مند نیستند برای اینکه محیطشان سالم‌تر بوده و تولیدشان ارتقا یابد از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار