گردشگر آمریکایی در یزد اعلام کرد:
پدر علم کارآفرینی مدرن که به عنوان یک گردشگر به یزد سفر کرده است، گفت: مردم ایران، مردمانی مهربان و دوست داشتنی هستند.
کد خبر: ۸۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 29 August 2015
مردم ایران مهربان و دوست داشتنی هستند

به گزارش تابناک یزد،پروفسور پاول رینولدز  اظهار کرد: برخورد مردم ایران با گردشگران خارجی بسیار خوب است و آنها دوست دارند با ما ارتباط برقرار کنند.

این گردشگر آمریکایی با بیان اینکه آمریکا فقط 400 سال قدمت دارد افزود: قدمت ساختمانهای بافت تاریخی یزد دو برابر آمریکا است.
وی با بیان اینکه یزد از صنایع دستی، جاذبه های تاریخی و معماری زیبای برخوردار است، خاطر نشان کرد: احساس می کنم ایران خانه من است.
وی ادامه داد: از کشورهای مختلفی بازدید کردم اما ایران متفاوت است؛ زمانی که تهران و صنعت آن را مشاهده کردم متعجب شدم. برخی صنایع ایران از کشور صنعتی مکزیک هم بهتر است.
رییس مرکز مطالعات و تحقیقات کارآفرینی در کالج بابسون ایالت ماساچوست آمریکا با بیان اینکه برای نخستین بار به ایران سفر کرده است، اظهار کرد: تا کنون از شهرهای تهران و یزد بازدید کرده ام.
این گردشگر افزود: بیشتر آمریکاییها شناختی از ایران نداشته و از کویری و فرهنگ ایران هیچ گونه اطلاعاتی ندارند.
وی در سفره یک روزه خود به استان از بافت تاریخی، مسجد جامع، موزه آب و هتلهای سنتی استان یزد بازدید کرد.
به گزارش ایرنا،یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
اکنون استانهای فارس، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار