پایگاه اینترنتی" سما " نیمه شهریور رونمایی می شود و همه متقاضیان شرکت در مراسم اربعین باید در این سامانه نام نویسی کنند.
کد خبر: ۸۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 30 August 2015
اوحدی با بیان اینکه شرکت در مراسم معنوی اربعین، امسال سازماندهی می شود گفت: پایگاه اینترنتی" سما " نیمه شهریور رونمایی می شود و همه متقاضیان شرکت در مراسم اربعین باید در این سامانه نام نویسی کنند.

به گزارش تابناک یزد، رئیس سازمان حج و زیارت گفت : نام نویسی در مراسم باشکوه زیارت اربعین از 15 شهریور در کشور آغاز می شود.
اوحدی عصر امروز پیش از اعزام به سرزمین وحی با بیان اینکه شرکت در مراسم معنوی اربعین، امسال سازماندهی می شود افزود: پایگاه اینترنتی" سما " نیمه شهریور رونمایی می شود و همه متقاضیان شرکت در مراسم اربعین باید در این سامانه نام نویسی کنند.
وی با اشاره  به اینکه متقاضیان می توانند با ارائه مشخصات و شماره تلفن خود از نحوه حضور در این مراسم معنوی مطلع شوند اضافه کرد: این اقدام به منظور کاهش مشکلات پیش آمده در این خصوص در سال های گذشته اجرایی شده است و به همین منظور با مقامات عراقی نیز دیدار و گفتگو داشته ایم.
اوحدی ، تعریض 90 کیلومتر از مسیر ایلام به مهران ، تعریض 65 پل ، نصب دو منبع بزرگ یک میلیون لیتری آب در مرز برای حل مشکل آب مصرفی زائران ، نصب 95 تیر چراغ برق در مسیر 25 کیلومتری پل زائر تا نقطه صفر مرزی را از اقدامات انجام شده برای رفاه حال زائران اربعین برشمرد و درباره افزایش مبادی خروجی مرزی گفت: مبادی خروجی ها در این مرز 18 مورد بود که در اوج ازدحام سال گذشته به 30 خروجی رسید که با تدابیر انجام شده به 96 مورد افزایش یافته است.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از اعلام آمادگی این سازمان برای کمک به طرف عراقی در این مدت خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه دولت عراق درگیر جنگ با تکفیرهای صهیونیستی است،‌ آمادگی خود را برای توسعه زیرساخت های مرزی سمت عراق را به دولت این کشور اعلام کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه سفر به عراق در اربعین صرفا با داشتن گذرنامه معتبر و روادید امکان پذیر است افزود: متقاضیان شرکت در مراسم اربعین باید از طریق سامانه" سما " اقدام کنند تازمینه حضور آنها در عراق فراهم شود.
اوحدی همچنین از قطع اعزام کاروان های زیارتی شمسا از اول صفر به عراق و اختصاص امکانات به زائران  اربعین خبر داد و گفت : تدابیر خوبی در جهت اسکان ، تغذیه و  بهداشت و درمان زائران در مسیر و مرز اندیشده شده است تا شاهد برگزاری مراسمی باشکوه در این مدت باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت به سفر یک میلیون و ششصد هزار نفری مردم به عراق در اربعین سال گذشته اشاره و پیش بینی کرد با توجه به علاقه مردم امسال شاهد افزایش این جمعیت باشیم.


خبرگزاری صدا و سیما،

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار