در مراسمی باشکوه آیین تحلیف 30 نفر از کار‌آموزان وکالت اردبیل همزمان با روز استقلال کانون وکلا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸ 27 February 2015

به گزارش فارس، در این مراسم که پیش از ظهر جمعه در سالن اجتماعات هتل لاله سرعین برگزار شد، در کنار حضور استاندار اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل، دادستان، حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس، میهمانان تراز اولی از کشور و پرفسور آخوندی از پیشکسوتان و اساتید رشته حقوق و دیگر اساتید برجسته کشوری حضور داشتند که در این مراسم برنامه‌های متنوعی نیز علاوه بر سخنرانی برگزار شد.

همچنین حدود 30 نفر از منتخبان آزمون وکالت که دوره‌های آموزشی را با موفقیت سپری کرده بودند و در بین آنها چهار نفر وکیل خانم نیز مشاهده می‌شد آیین قسم و تحلیف را با قرائت متنی به عنوان سوگند‌نامه وکالت قرائت کرده و فعالیت‌شان را با دریافت پروانه وکالت‌شان در حوزه قضایی و دفاع از حق و حقوق مردم در این بخش آغاز کردند.

رئیس آزمون کانون وکلا در این مراسم گزارشی از برگزاری آزمون و نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی برای وکلا ارائه کرده و سپس به فعالان عرصه آزمون وکالت و برگزاری دوره‌های آموزشی لوح سپاس و هدایایی اهدا شد.

در این مراسم که پرفسور محمود آخوندی از پیشکسوتان عرصه حقوق، استاد اکبر گرجی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی عضو هیئت علمی و مولف ده‌ها کتاب مختلف در این حوزه، حسین میر محمد صادقی سخنگوی اسبق قوه قضاییه و معاون پژوهش‌های حقوقی مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی صفاری از اساتید برجسته حقوق و جزا شناسی دانشگاه شهید بهشتی حضور داشته و سخنرانی‌های خود را با محوریت استقلال وکلا و همچنین اخلاق در قضا و داشتن برجستگی‌ها و ویژگی‌های وکلای عرصه قضاوت ارائه کردند.

همچنین رئیس کانون وکلای استان اردبیل، رئیس کل دادگستری استان و منصور حقیقت‌پور وکیل مردم در مجلس نهم سخنرانی کرده و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

مراسم تحلیف کار‌آموزان وکلای اردبیل در حالی برگزار شد که از کشور آذربایجان نیز دکتر آذر تقی‌اف رئیس کانون وکلای جمهوری آذربایجان حضور داشته و گزارشی از وضعیت کانون وکلای کشور خود را ارائه کرده و در پایان سخنرانی خود در کنار تاکید بر انجام تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کانون وکلای اردبیل و جمهوری آذربایجان دکترای افتخاری کانون وکلای آذربایجان را به منوچهر شهبازی رئیس کانون وکلای اردبیل اهدا کرد.

اما نکته قابل توجه این مراسم سخنرانی آتشین علی صفاری معاون رئیس گروه حقوق و جزای دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه تهران بود که با محوریت استقلال وکلا مطرح شد که بیان بسیاری از واقعیت‌ها در حوزه قوه قضاییه و انتقاد از این قوه در برخورد با تاخیر و تعلل با مفسدان اقتصادی و رانت‌خواران در کشور و برخی خیانت‌ کنندگان به آرمان نظام اسلامی مورد طبع برخی‌ها قرار نگرفت به طوری که عده‌ای سعی کردند تا این سخنان و بیان واقعیت‌ها که با استقبال حاضران نیز روبه‌رو شد مورد تخطئه قرار دهند.

این مراسم از نظم و انضباط خاص و شکوه حضور متخصصان و اساتید برجسته رشته حقوق به ویژه پرفسور آخوندی و سخنرانی و انتقال تجارب این شخصیت برجسته همراه بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار