نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رویکرد امام و رهبری به عدالت اجتماعی باید در فضای مجازی ترویج شود، گفت: نباید در مسائل مختلف سختگیرانه عمل کنیم تا جوانان از گرایش به سبک زندگی اسلامی زده نشوند، بنابراین توجه به فضای همدلی و اخوت نیز مهم است.
کد خبر: ۸۵۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 02 June 2020

تابناک فارس: آیت‌الله دژکام ادامه داد: برگزاری آیین ۱۵خرداد، موضوعی سیاسی نیست، بلکه بدهکاری به نسل‌های متدین و انقلابی قبل است که باید پرداخت شود.

 سحرگاه پانزدهم خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستم شاهی به خانه امام خمینی (ره)  یورش بردند. آن‌ها امام را که سه روز پیش از آن، به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه، در سخنان کوبنده‌ای، از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او پرده برداشته بود، دستگیر و دور از چشم مردم، به زندانی در تهران منتقل کردند.
 
هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان‌های شهر قم، زیر پای مردان و زنان انقلابی ـ که در اعتراض به رژیم شاه و حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند ـ به لرزه در آمد. این صحنه، در آن روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و بدین ترتیب، مردم ایران با این قیام گسترده، نشان دادند که خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستم شاهی هستند.
 

وی چهاردهم و پانزدهم خردادماه را بهانه‌ای برای به نمایش گذاشتن صحنه‌هایی از جلوه فرهنگ، تمدن و فرهیختگی شیراز دانست و اظهار داشت: شیراز از جمله شهرهایی است که در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ قیام کرد، همچنین در آن زمان در سه شهر فارس حکومت نظامی اعلام شد، اتفاقی که در هیچ جای کشور نیفتاد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در بزنگاه‌های انقلابی باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن نتواند صحنه‌ای ضد انقلابی بیافریند. بسیج، سپاه و مراکز فعالیت‌های فرهنگی نیز برای پاسداشت این مناسبت‌ها باید در پی این باشند که مراسم مطلوبی را ترتیب دهند.

وی افزود: برگزاری برنامه‌ها در فضای مجازی نیز باید جلوه خوبی داشته باشد، چراکه فضای مجازی تکمیل کننده حرکت‌های فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با بیان اینکه رویکرد امام و رهبری به عدالت اجتماعی باید در فضای مجازی ترویج شود، گفت: نباید در مسائل مختلف سختگیرانه عمل کنیم تا جوانان از گرایش به سبک زندگی اسلامی زده نشوند، بنابراین توجه به فضای همدلی و اخوت نیز مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار