مجید درویشی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار تن گندم از شهرستان اسدآباد خارج شد، اضافه کرد: امسال باید با برنامه ریزی‌های دقیق در زمان خرید گندم و با همکاری اداره غله موجب به حداقل رسیدن این میزان خروج گندم از شهرستان اسدآباد شویم.
کد خبر: ۸۶۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 08 June 2020
فرماندار اسدآباد از پیش بینی برداشت ۱۰۸ هزار تن گندم و جو از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، درویشی در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان اسدآباد با اشاره به آغاز برداشت جو از مزارع اسدآباد افزود: در سال جاری برداشت ۱۰۸ هزار تن گندم و جو از بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اسدآباد پیش بینی شده که باید با مهیا کردن سیلو‌های ذخیره سازی و حمایت از کشاورزان گندم کار مانع خروج گندم تولیدی منطقه از شهرستان شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار تن گندم از شهرستان اسدآباد خارج شد، اضافه کرد: امسال باید با برنامه ریزی‌های دقیق در زمان خرید گندم و با همکاری اداره غله موجب به حداقل رسیدن این میزان خروج گندم از شهرستان اسدآباد شویم.

درویشی با اشاره به ظرفیت ۱۰۸ هزار تنی انبار و سیلو‌های شهرستان اسدآباد در راستای ذخیره سازی غلات امسال اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای سه سیلو در مجموع با ظرفیت ۹۲ هزار تن و انبار‌های اتحادیه تعاون روستایی با ۱۶ هزار تن ظرفیت است که این تعداد سیلو و انبار اتحادیه‌ها برای ذخیره سازی غلات امسال شهرستان اسدآباد پیش بینی شده‌اند

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد نیز اظهار کرد: امسال در طرح سرشاخه کاری درختان گردو و باغات شهرستان اسدآباد ۸ هزار و ۴۹۰ پیوندک در ۲۱ هکتار از باغات شامل دو هزار و ۵۳ درخت صورت گرفت که نسبت به تعهد طرح در سند راهبردی ۳۵۳ درصد پیشرفت دارد.

سقراط بیرنگ افزود: امسال در ۱۶ هزار هکتار از اراضی جو و گندم شهرستان اسدآباد عملیات مبارزه با سن مادر و سم پاشی صورت گرفته و در ۳ هزار هکتار از مزارع نیز مبارزه با پوره سن انجام شده که پیش بینی می‌شود این میزان مبارزه با پوره سن به ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به توزیع ۹ هزار و ۴۵۰ تن کود بین کشاورزان اسدآبادی از ابتدای سال زراعی تاکنون اضافه کرد: از این میزان کود توزیع شده حدود چهار هزار و ۹۲۵ تن به کود بهاره و چهار هزار و ۵۲۵ تن به کود پاییزه اختصاص داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار