محمود زنگنه با بیان اینکه امکانات اطفاء حریق در این شهرستان پاسخگوی نیاز نیست، یادآور شد: با توجه به گستردگی و پراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات و نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان پاسخگو نبوده و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در راستای همکاری ومشارکت چه از لحاظ وسائل نقلیه موتوری و چه امکانات اطفاء حریق همیار منابع طبیعی باشند.
کد خبر: ۸۶۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 10 June 2020
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ با تأکید بر ضرورت حفظ منابع طبیعی، گفت: حریق در سال گذشته باعث بروز خسارات زیادی به عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، زنگنه اظهار کرد: عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان دارای چندین نقطه بحرانی حریق است که بیشتر آن‌ها در بخش باغات بوده است.

وی تصریح کرد: بارندگی‌های سال زراعی جاری و پوشش گیاهی مناسب در منطقه، ضرورت برنامه ریزی و تمهیدات بهتر و بیشتر را برای جلوگیری از هر گونه آتش سوزی احتمالی می‌طلبد.

زنگنه با بیان اینکه امکانات اطفاء حریق در این شهرستان پاسخگوی نیاز نیست، یادآور شد: با توجه به گستردگی و پراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات و نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان پاسخگو نبوده و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در راستای همکاری ومشارکت چه از لحاظ وسائل نقلیه موتوری و چه امکانات اطفاء حریق همیار منابع طبیعی باشند.

وی در ادامه به ارائه راهکار‌های برای مقابله با آتش سوزی مراتع پرداخت و گفت: تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش نیرو‌های بومی و محلی، استفاده از ظرفیت شورا‌ها و دهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان، تقویت نیرو‌های دیده بان و استفاده از ظرفیت بسیج و تشکل‌های زیست محیطی از مهمترین راهکار‌های مقابله با حریق در مراتع است.

رئیس اداره منابع طبیعی کبودراهنگ در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از حریق بیان کرد: شهرستان را بلوک بندی کرده ایم و نقاط حساس و بحرانی به حریق را شناسایی کرده و کارگاه آموزشی تشکیل دادیم و مانور اطفاء حریق برگزار شده و درصدد توزیع امکانات اولیه اطفاء از جمله آتش کوب، بیل و سایر امکانات و بسته‌های فرهنگی به دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار