دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی،‌ دام و طیور، صنایع وابسته و چهارمین نمایشگاه گل و گیاه و مبلمان شهری در اردبیل گشایش یافت.
کد خبر: ۸۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 31 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی اردبیل برگزار شد، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل، استان اردبیل را یکی از قطب‌های کشاورزی توصیف کرد و گفت: ‌در عرصه کشاورزی کشورمان به دستاوردهای خوب و ارزشمندی در ارتقا راندمان تولید، افزایش بهره‌وری، تنوع استفاده از ماشین‌آلات و آبیاری‌های مدرن دست پیدا کردیم که در این نمایشگاه گوشه‌هایی از این دستاوردها به نمایش گذاشته شده است.

علی آذرنژاد افزود: امیدواریم در مدت پنج روز برگزاری این نمایشگاه کشاورزان پرتلاش استان از این نمایشگاه و ادوات و امکانات فراهم شده بازدید کرده و زمینه استفاده از آن را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: با گذر از کشاورزی سنتی، ما امروز به سمت کشاورزی با تکنولوژی‌های جدید حرکت می‌کنیم که امیدواریم در این عرصه افزایش تولید را در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل محدودیت‌های منابع آبی را در کشور و استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد:‌ در استفاده از الگوهای نوین آبیاری باید کشاورزان با امتیازاتی که دولت برای آنها قائل شده، ورود پیدا کنند تا راندمان تولید و بهینه مصرف کردن آب تحقق پیدا کند.

آذرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: 85 درصد این منابع را دولت به صورت رایگان در اختیار زارعان قرار می‌دهد تا تنها با 15 درصد آورده آن هم به صورت تسهیلات بانکی زمینه بهره‌مندی از این مزایا برای آنها فراهم آید.

وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال با سفر استاندار اردبیل به شهرهای مختلف 387 پروژه با 382 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه بهره‌مندی هموطنانمان از امکانات فراهم شده به وجود آمده است.

در دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی، دام و طیور، صنایع وابسته و چهارمین نمایشگاه گل و گیاه و مبلمان شهری که از امروز تا 13 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برپاست شرکت‌های مختلف از 13 استان کشور جدیدترین یافته‌ها و تکنولوژی‌های خود را در بخش کشاورزی به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه از ساعت 16 تا 22 آماده بازدید علاقمندان این حوزه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار